Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Veckan före...

Av Pernilla Albinsson - 29 mars 2012 15:41

Hej mina vänner!Tänkte bara uppdatera er på va som sker här...

Nu börjar det å lugna ner sej annars har det vart en del å stå i dom senaste dagarna...Om helgen så ordna vi ju det mesta här,så ja har haft mest smågrejer som ja vill ha fixat innan det är dags...Ja är en person som tycker om å ha kontroll å ordning å reda,ja vill att saker ska va gjorda så att ja sen kan sitta me gott samvete när ja inte orkar göra nåt...


Igår var arbetsterapeuten här me massa grejer,rullstol,rullator,toastol,griptång å duschbräda.Ramparna fungera inte ,kanten på rampen var för hög så det tog i ytterdörrn under.Å ja måste ju få stängt dörrn,så det gick inte... Men vi har en plan B,men den planen ska ja avslöja när vi vet om det fungerar eller inte... 

Annars så blev ja väl ganska nöjd me grejerna som hon var här me,det kan inte va på nåt annat vis...

Ida har ja vart hos frissan,kommer ju ta några månader innan ja kan ta mej dit igen...Så nu är håret kort å svart me röda slingor i...

Sen när ja kom hem därifrån så ringde ja till Karlstad för å få exakt tid som ja ska va inne på månda...Klockan 13.00 ska ja va där... Det kommer för det första bli en lååång sovmorgon,å sen blir det en lååång tur me Chilii innan det är dags å åka emot Karlstad...Ja måste ha mat direkt ja kommer upp på morgon annars kan ja bli folk-ilsken... Men nu måste ja alltså gå hela förmiddan utan mat,å det kan bli en liten utmaning för min omgivning det,men Gunnar är van mej när ja är hungrig,så han klarar av det ganska bra... 


Annars så har det inte hänt så jätte mycke nytt här...Det har öppnat ännu ett nytt stort köpcenter här ida,men ja ska inte masa att ja vill dit,ja klarar mej me dom affärerna vi har på det"gamla"centret...

Ryggen är som den brukar,en dag av varje,ena dagen är bra å nästa är sämre...Men det är så det är,å det får ja leva me...


I morgon ska ja å Chilii åka till mamma,så att hon får springa lös som hon vill...Kommer ju inte bli så mycke av det ett tag framöver nu... Ja har inget ont av att ja ska operera mej å att ja blir sittande me gips i 6-8 veckor...Men det är Chilii ja har tänkt på hela tiden sen det här blev bestämt,att hon inte får komma ut så som hon är van till,å hur det kommer bli sen när ja tagit bort gipset,när kommer ja klara å gå igen...?!När kommer ja kunna gå tur me henne igen...??Det är det som gnager mej inombords,det är det som är det värsta för mej,att inte få komma ut me henne som vi brukar... Hon är van att vi alltid tar en längre tur mitt på dagen,men nu får hon ändra sej å gå den på kväll när Gunnar kommer hem från jobb.Han får gå morgon å kväll me henne,å förhoppningsvis så kommer ja klara få ut henne så hon får kissat nån gång på dagen i alla fall...Ja ska göra allt det ja kan för å kunna ta mej ut...Envis är ja så ger ja mej f-n på att ja ska fixa en grej så klarar ja det oxå,ja ger mej INTE i första taget...Ja ger inte upp föränn ja har prövat,ja kan inte sitta å säga"det här klarar ja inte"utan ja måste pröva först...

Det är bra å va envis ibland...   Annars så har ja folk runt mej som har lovat å hjälpa mej om det absolut inte går....   


Annars så är det inte så väldigt mycke känslor när det gäller själva op.en.Det ska bli gott å äntligen få gjort den nu...Det ja gruvar mej litt för är kanylen ja får i armen,JA GILLAR INTE SPRUTOR!!!!! Men bara dom satt den sövt mej så vet ja ju inge mer sen förrän ja vaknar igen,å då brukar ja må bra....Å förhoppningsvis så kommer ja hem dagen efter,ja ska göra allt ja kan för å få komma hem dagen efter...Ja har separationsångest från Chilii-vännen min,Gunnar får ju så klart hänga me på samma han oxå då... Det ska bli gott när ja får reda på att ja får åka hem igen... 


I morgon ska ja oxå ner å låna böcker av en gammal svägerska så att ja har nåt å fördriva tiden me framöver... ja tycker väldigt mycke om å läsa...


På lörda ska ja å Gunnar till Karlstad å hälsa på min bror me familj som har flyttat dit,å så har ja köpt biobiljetter till"Hungerspelen"...Det ska bli roligt å se hur den filmen är,det har ju vart mycke prat på den nu på sista tiden...

Sen på sönda ska ja packa å göra det aller sista inför måndan....


Ni får ha det så bra så hörs vi säkert på sönda igen!


Kramiz...      

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards