Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

10 Maj 2016

Av Pernilla Albinsson - 10 maj 2016 14:44

Hej mina vänner!Jag tror inte det blir så långt inlägg den här gången...

Sen sist så har jag haft några veckor med ondare dagar...Då har jag inte orkat cykla på morgon,å det gör mej sååå frustrerad å sur...Blääää!!Då gör jag det mest vardagliga men inget mer...Å det räcker...Har även en del av dessa dagar överkonsumerat mediciner,men det gör inte så mycket när det bara blir nån gång.Det frågar jag ingen utan det bestämmer jag själv.Men det är sällan att det hjälper med dessa mediciner när det blir så ont,men jag blir sååå lett att ha ont så jag tar dom ändå och hoppas på att dom kanske kan hjälpa"den här gången"...Det är sååå irriterande och frustrerande att ha ont hela tiden,jag blir sååå lett mej...Men nu är det tillbaka till det normalt onda igen,å det känner jag knappt av för att jag är så van det.Det murrar och gör extra ont så jag känner av det i vissa läge,men jag klarar av det.

I lördags var vår årliga"MC'n:s Dag"...Det var strålande solsken och jag tror vi var ca.55 motorcyklar som körde i kortege och som visa upp oss att vi är ute på vägarna igen.Och så skänker vi en valfri summa pengar som varje år går till en god sak.Och i år skänker vi pengarna till en förening för underlivscancer som heter Musslan.Det känns bra att skänka pengar...

Efter att vi kört klart så åkte vi ner till vårat klubbhus och åt mat.
Före på morgon när vi var en del som hade samlats utanför klubbhuset,innan vi skulle åka,så skulle jag på toa.Och jag stoppa grejer jag skulle ha med i fickan och gick...Jag gick över gräs,och det brukar inte gå så bra alltid,och gjorde heller inte det denna gång...Jag ramla pladask...Mitt bland alla folk...Jag är sååå van att ramla så jag slår mej väldigt sällan,men det är mest pinsamt att ramla...Jag ag tycker det är sååå skämmigt...Men jag är uppe snart igen och fortsätter med det jag har tänkt mej.Dom flesta runt mej tror jag vet att jag är som jag är och att såna här saker kan hända.Jag hoppas och tror inte att det är så många som bryr sej så mycket om att jag ramlar.Utan det är nog mest jag som stör mej på att jag inte kan gå ordentligt,att jag ska behöva ramla hela tiden,att jag inte ska kunna gå normalt...Jag stör mej och irriterar mej över att det ska va så.Men det är inget jag kan göra nånting med.Jag är sån och min kropp lyder mej inte alltid eller väldigt sällan kan jag väl säga.
Annars så har det varit en jätte fin helg med mycket motorcykel åkning.Det är så rofyllt och gôtt och sitta där"bak på tronen"och filosofera över livet och andas in alla olika lukter som är i luften nu.Lukta mycket gödsellukt nu under helgen.Det är vår det...Jag tycker det är såå avslappnande och roligt att va ute och åka,och är väldigt glad de dagar som är fina och bra så att vi kan ta oss en tur.Det är nästan så att jag glömmer bort att jag har ont...Men jag blir påmind när jag går av och ställer mej på backen.Men det är så roligt att va ute och åka,så det övervinner allt...Jag måste gå upp på höger sida för att jag ska få med mej vänster ben ordentligt.Jag måste lyfta det över sadeln för jag orkar inte kliva med benet rakt över.Men det är sånt jag har kommit på...Och så måste jag hasa mej bakåt så att jag hamnar i mitt säte där bakpå.Jag sitter som på en tron...Stöd för både rygg och armar...
Vi hoppas på en bra Pingsthelg så att vi kan ta oss iallafall en helst flera turer.Jag har ett önskemål om en resa och det är till Kungsbacka.Vi var i Lysekil ifjol och då konstatera jag att jag vill till Fjällbacka i år.Så vi får hoppas att det kan bli så...Det är ju vädret som mest styr över om vi kan åka eller inte,men det ser ju att bli bra.
Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen!Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards