Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

30 Mars 2016

Av Pernilla Albinsson - 30 mars 2016 10:56

Hej mina kära läsare!Nu är det ett tag sen jag skrev igen,men ni vet ju hur det är...Det händer inte så mycket här och dagarna ser ganska så lika ut.Men nu tänkte jag skriva lite när jag ändå tar mej en paus i husarbetet...

Påsken var ganska så lugn,vi var mest hemma och inte gjorde så mycket.Vi var hos mamma på Påskmat och sen hade vi mina föräldrar här på mat på påskdagen.Men annars så hände det inte så mycket.Dagarna före Påsk var ganska så hektiska för mej,det var mycket jag skulle ordna med innan det blev helg.Gubben min tog tidig påskledighet,han jobbar i Norge och där är det många som tar tidigt ledigt till bla.Påsk

Den värken i mitt ben som jag skrev om förra gången gav med sej efter några dagar.Men jag har ju ständig molande värk så ont har jag ju hela tiden,men det har jag lärt mej att leva med.Men det är när smärtan blir värre eller om den sätter sej på ett"nytt"ställe,det är då känslan blir märkbart värre för mej.För jag har ju lärt mej att leva på ett sätt och göra saker på ett visst sätt och i ett visst tempo.Men när det inte går så märker ju jag av min vardag på ett helt annat sätt än annars.Men det är sånt jag bara får ta och leva med.Men det är inte så lätt alla gånger ska jag lova....Just idag har jag en dålig dag med min rygg och min höft,så jag ska bara göra det mest nödvändiga och sen blir det vila.Jag har gjort det mesta för idag men jag har lite kvar som jag vill ha gjort innan jag kan känna mej nöjd för idag.Men jag behöver en paus känner jag...Jag vet varför jag har extra ont idag...Det är för att jag var ute och gick igår för första gången på 10 mån.Sen jag köpte motionscykeln så har jag inte varit ute på några promenader.För jag har tyckt det har varit så bra att sitta framför tv:n på morgon och cykla mina 2 mil på 1 dryg timme.Men igår gjorde jag först min cykelrunda framför tv:n på morgon och sen när jag var klar med det jag skulle göra här igår så tog jag på mej regnställ,skenorna i skorna och stavarna i händerna och så klart musik i öronen och begav mej ut.Och det var såå gôtt och komma igång med gåinga igen och det kändes precis likadant som när jag gick sist.Jag gick ca.3 km på ungefär 45 min.När jag kom mej hem igen så var jag såå nöjd.Då tog jag bilen och åkte till mamma och åt mat,gubben jobba över igår kväll så det blev ingen middag gjord här igår.
Sen när jag kom hem så gjorde jag minst möjligt.

Så i morse när jag vakna så kände jag ju att det här blir en jobbig dag...Bara jag kommit upp och fått rört mej lite och fått i mej mediciner så blev det något bättre.Men som sagt så blir det inte så mycket mer gjort här idag...Jag har försökt förklara hur det gör ont men det är så svårt...Det är en molande värk som just nu sitter nere i svanskotan och bäckenet/höften...Det spelar ingen roll om jag sitter,står eller går så gör det ont,det bästa är att ligga men så kan jag ju inte ligga hela tiden heller för då blir det dels inget gjort och så får jag ju efter en stund ännu mer ont och blir bara ännu mer stel.Så det bästa är att röra sej det jag orkar med måttliga mängder och försöka fördela orken utöver dagen.Det är inte lätt...För jag vill helst vara klar med allt jag ska ha gjort under dagen innan jag kan slappna av och sätta/lägga mej ner helt.

Jag har ju haft en skena som gick av för mej för ett tag sen.Och jag skicka tillbaka den till ortopeden och dom i sin tur skicka den till leverantören som gör skenorna.Så det har ju tagit några veckor för att få reda på om dom bedömde att jag skulle få en ny eller vad som skulle hända.Men dagarna före Påsk så fick jag klart att jag skulle få en ny.Som tur är så hade jag ju en på lager hemma så jag hade en att bruka istället annars hade jag blivit utan och det hade blivit svårt för mej för att jag har gjort mej väldigt beroende av dom.Men i alla fall så fick jag en ny så nu har jag en på lager ifall den jag använder skulle gå av.Vårat landsting här i Värmland har kommit på att vi som använder såna typer av saker ska inte få ha hemma på lager utan går det nånting sönder så måste jag vänta tills dom skickar en ny skena t.ex om min skulle gå av och jag inte hade haft nån hel hemma.Men det är ju ekonomin inom landstinget det handlar om.Men jag klarar mej än så länge.

Nej,nu ska jag göra sista rycket här innan vila...

Men ha en fortsatt fin dag så hörs vi snart igen...

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards