Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

Söndag 14 maj 2017

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är att jag är inne i en dålig period(hoppas jag)eller så är det en bestående förändring i mitt högra ben.Jag har haft en ilande molande värk i ryggslutet och ner i höger ben i många år,men det vet jag beror på att jag har nerver som ligger i kläm i ryggslutet/höften.Så det har jag lärt mej leva med...Men nu dom senaste veckorna så har den känslan intensivierats.Jag har samma molande ilande värk ihop med att det gör ont uppe i höften.När jag ligger ner så ilar det på samma gång som jag inte kan ligga för länge i samma ställning,samma är det om jag sitter eller står för länge i samma ställning...När jag ska igång igen så vet jag inte om det kommer att göra ont,gör det ont så gör det sej automatiskt att jag knäar och att benet viker sej av smärtan.Så jag måste hålla mej i nånting tills jag kommit igång och till att jag känner att benet bär mej.Jag vaknar på natten av att jag har ont,jag har ont när jag ska vända mej...Det ihop med ryggvärken och den gamla vanliga värken gör att jag börjar känna mej bara bläääää...Allt det gamla vanliga som jag har berättat om 1000 tals gånger har jag lärt mej att leva med men det här nya onda som hämmar mej i min vardag gör att jag känner bara bläääää....
Jag ska försöka beskriva den nya känslan.
..Det närmaste jag kommer i min förklaring är om man har tandvärk och om nån då skulle komma och trycka in en syl eller grov nål i nerven...Den strålande känslan har jag i hela mitt högra ben,t.om under foten.Det känns som att hela benet skulle vara fullt av sockerdricka,eller att en hel skock med myror skulle ha ständigt race inne i benet.Jag har mediciner som jag tar flera gånger om dagen som hjälper något men nervsmärtor är väldigt svårt att få bort,så känslan är där hela tidentrots mediciner.
Men trots allt så försöker jag sköta min vanliga vardag med allt vad det innebär.Bara att det blir lite mer vila och att jag gör saker litt annorlunda än tidigare och att jag försöker underlätta lite för mej själv.Men så är jag ju ganska så envis som ni alla nog vet vid det här laget så jag tänjer fortfarande på mina gränser för vad min kropp orkar med...Men det är bara för att jag har en vilja av stål att klara av det som jag har framför mej,och att jag måste ha en fungerande vardag.Men allting går om man bara vill...
Jag har gått nu i ett par veckor och trott att det skulle bli bättre,men det är nog bara att inse att det inte blir det.
Jag ringde neurologen för några veckor sen,och ni som följt mej ett tag vet ju att jag velat byta neurolog.Men eftersom det är brist på neurologer i Värmland så har jag inte kunnat byta så länge som min gamla har jobbat kvar.Jag vet allt det där med att man har rätt att välja själv vilken man vill ha vård av...Men när det är brist så finns det inte så många att välja på.Men som sagt så ringde jag neurologen för några veckor sen,det var innan den nya känslan i höft och ben,och då fick jag till svar att dom låg så långt efter i kallelser men att jag kom att bli kallad nån gång nu under försommaren.Men nu eftersom jag har fått den här värken och jag har de problemen jag har,så kommer jag att börja ringa till neurologen i morgon för att höra om det är nånting på gång,och på samma gång ska jag förklara för dom att jag blivit värre och att jag vill ha en koll snarast.Nu äntligen ska jag få en ny neurolog,så får vi bara hoppas på att den är vettig att kommunicera med.Men det återstår att se...Går det inte att jag kan få en tid av neurologen direkt så tar jag vägen runt VC och husläkarn...Då får han skynda på dom i Karlstad,det har han gjort förr när det har gällt andra saker.
Nej,nu ska jag fortsätta göra mej färdig med dagens sysslor så att jag sen kan vila min onda kropp lite.Ha en fin dag så hörs vi snart igen!Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Av Pernilla Albinsson - 8 september 2016 15:39

Hej mina vänner!Nu är jag här igen...Nu är det slut på sommarn och vi går mot höst,en sommar som har varit jätte bra på många sätt...Vi har fått möta 2 olika familjer med Ryggmärgsbråck i familjen,den ena ska vi med på julmarknad på Liseberg är det m...

Ovido - Quiz & Flashcards