Direktlänk till inlägg 6 juni 2016

Måndag 6 juni 2016

Av Pernilla Albinsson - 6 juni 2016 08:15

Hej mina vänner!Idag är det Sveriges Nationaldag och många är lediga.Men här är det vanlig arbetsdag eftersom gubben jobbar i Norge.Så därför ringde klockan 05.15

Den här helgen har vi varit på bröllop i Norge.Min gubbe är norsk och har därför sin släkt i Norge.
Det var ett syskonbarn till gubben som gifta sej.Ett helt otroligt jätte fint bröllop.Jag blev rörd och gråt flera gånger.Jag gråt redan när dom börja spela brudmarschen och det var intåg i kyrkan.Jag gråt innan jag såg bruden...Det var sååå fint med sång och allt...En helt otroligt fin dag...

Om det inte hade varit för min urusla kropp...Jag hatar alla mina fel...Jag hatar mitt snurriga huvud,jag hatar mina dåliga rygg och jag hatar mina dåliga balans...Jag sliter som ett djur såna här dagar,jag sliter som bara den med alla folk och alla intryck...Jag sliter med att gå och stå...Jag måste ständigt ha nån att hålla tag i eller nånting att luta mej emot eller att ta tag i.Jag måste koncentrera mej såå fruktansvärt när jag är ute bland så mycket folk och när det händer så mycket runt mej.Så mitt huvud är helt kaos...Det snurrar så jag håller på att gå åt...Och ännu värre blir ju min balans...Så jag sliter som sagt som ett djur...

I kyrkan och runt där så hade jag gubben eller nån annan att alltid stödja mej på.Men så fort den personen flytta sej så blev jag i bet.Det räcker att personen tar ett steg så börjar jag att veckla åt sidan och jag känner att jag spänner mej från nacken och ner till tårna.Det är full koncentration som gäller...
Mitt huvud såna här dagar är som om man skulle sitta inne i en tvättmaskin som centrifugerar på högsta hastighet.Allting bara snurrar runt och mitt i där ska jag försöka leva.Det är jätte jobbigt.
Då är det säkert många som undrar varför jag utsätter mej för vissa saker.Men vissa saker måste man faktiskt göra...Vissa saker måste man faktiskt utmana...Men det är slitsamt...Det var en stund där när vi kommit ifrån kyrkan och till festlokalen/hotellet som jag faktiskt drog mej undan och satt ensam på en bänk i solen och bara njöt av mina andetag och att jag fick sitta i lugn och ro.Jag hörde folk och musik runt mej men jag behövde inte va en del av det just då.Jag satt säkert så 1 tim.och det var sååå otroligt gott...Jag kände att jag fick nya krafter där en stund.

Sen var det ju in i festlokalen.Så gott som hela tiden så hade jag mest gubben min i närheten.
För er som inte har dessa problem så kan jag bara säga en sak...Var jätte glada för det...Det är sååå jobbigt att hela tiden känna att man är beroende av att ha andra i närheten för att man ska kunna få hjälp.Det är sååå jobbigt att hela tiden känna att man hela tiden tänjer på gränser och att man hela tiden gör så att andra hela tiden måste tänka på att jag faktiskt är med och att jag hela tiden behöver stöttning och hjälp.Det är sååå jobbigt...Det är sååå jobbigt psykologiskt känna att man är" i vägen" för att andra ska kunna göra det den personen vill för att den måste ta hand om mej och hela tiden ta hänsyn till mej och mina behov.Det är sååå psykologiskt jobbigt för mej att känna den pressen hela tiden som jag lägger på folk runt mej.Och det brukar för det mesta alltid hänga på min gubbe.En gubbe som är den bästa som finns på denna jord...Han är sååå gudomligt värdefull för mej...Han försöker alltid se till så att jag har det så bra som möjligt och att jag klarar göra det som krävs av mej.Att jag klarar gå och göra det som jag måste...Bättre gubbe får man nog leta länge efter.Han finns alltid där i alla lägen hela tiden.

I andras ögon så verkar jag nog helt knäpp...Att jag nog är en enstöring som inte vill umgås och blanda mej med folk.Men det är bara det att ibland så orkar jag inte med...Jag orkar inte med när det blir för mycket ljud,folk och intryck runt mej.Då snurrar mitt huvud...Så då behöver jag komma undan lite och andas och få landa.
Jag tycker det är väldigt roligt att umgås med folk och prata med folk,men blir det för mycket så blir det helt kaos i mitt huvud...Och då är det inte roligt...

Men förutom allt det som jag sliter med så var det en helt fantastisk upplevelse.Fina omgivningar,fint och skönt boende på hotell,jätte go mat,mycket trevligt och roligt folk runtomkring som är helt fantastiskt goa allihop.Tack för en jätte fin dag alla som var med...Ett minne för livet...

Jag brukar ju väldigt sällan dricka nåt starkt,i alla fall så att jag blir påverkad av det.Men i lördags så drack jag både vin och flera andra saker så jag blev väl lite salongsberusad.Det var gôtt för en gångs skull...Det var såpass så att jag kände av det när jag vakna igår på morgon.Men efter en dusch,mediciner och go hotellfrukost så var ordningen återställd igen.
Sen så åkte vi hem till vardagen igen.Och där är vi idag...Tillbaka till vardagen med allt vad den innebär.Tror jag ska åka och tvätta mina bil idag hos mamma.Det är nog 2 veckor sen jag tvätta den sist,och jag hade tänkt från början att jag skulle försöka få tvättat den iallafall 1 gång i veckan om vädret tillåter.

Finns säkert mycket mer jag skulle kunna skriva men nu har jag väl försökt ge er läsare en inblick i mitt liv och hur jag tänker och fungerar.Det är som jag brukar säga att det är jätte svårt att förklara för andra hur jag har det för det går inte att förklara och andra folk kan inte helt förstå när jag pratar och försöker förklara heller.Jag kan bara försöka förklara så gott jag kan och andra kan bara försöka förstå så gott dom kan.Men det är ju så det är...

Ha det så bra så hörs vi nog snart igen!
Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards