Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

2 Maj 2013

Av Pernilla Albinsson - 2 maj 2013 09:22

Hej mina vänner! Tänkte uppdatera lite fast det inte har hänt nåt nytt sen sist...


Ena dagen är oftast den andra lik,gör samma saker varje dag,det som alla andra gör...


Igår var det den traditionella 1 Maj-tur`n med triken...Vi åkte med några vänner upp till Tvällen,ligger i närheten av Gräsmark.När vi kom hem igen så konstatera vi att vi hade kört ca.33 mil.Det var en väldigt fin tur men gott å komma hem igen efter att ha suttit och i bitvis fått hållt sej krampaktigt fast på väldigt gropiga vår vägar.Det känns i kroppen idag kan jag säga...  Det är tradition att åka dit å äta vildsvin,men jag åt regnbågsforell,å det va väldigt gott...  Jag kände mej som en stoppad gris när alla kläder skulle på igen å vi skulle åka...men bara det gått nån timme så hade det sjunkit undan så då var jag lika hungrig igen...


Sitta på triken går väldigt bra,det är ju 3 hjul så jag behöver inte tänka på att jag behöver hålla balansen...Utan jag kan bara sitta rätta upp å ner å bara existera...  


När vi åkte hem så skulle vi in i Arvika å tanka,å då stod det en hel buss där med japaner...Å japaner med kamera har vi råkat ut för förut,så det vet vi hur det brukar va...  Medans gubben tanka så gick jag in på toan,å när jag kom ut igen så sa han att jag hade missat nåt stort,det hade varit massa japaner som hade vart framme å tagit kort å suttit på cykeln...Å alla vet ju hur japaner låter,det var som en hel hönsgård...Han hade inte ens hunnit att säga det klart förrän det kom en hel bunt med såna folk igen...Jag stod med ryggen åt dom å tog på mej kläderna igen...Men jag fick ju flytta på mej för dom skulle ta kort å dom fråga om dom fick sitta på den,så dom satt å folk tog kort hej vilt...Å den hönsgården det blir när dom pratar...!Jag stod lite vid sidan av jag...  Dom tar ju kort på allt som är lite ovanligt,å en trike är väl inte dom så vana att se...


Sen fortsatte vi färden hemåt...Å när vi kom hem så tog det inte länge förrän sängen kallade...Det gjorde den sist jag va ute å åkte oxå,ja somna nästan med en gång jag kom hem...Det är väl all frisk luft som jag inte är van...  


Så idag blir det inte så mycke gjort mer än det vanliga å nödvändigaste...Jag ska vila upp min ömma kropp idag...


För på lörda är det dags för nån timme på triken igen...Men då ska vi inte åka mer än emellan Töcksfors å Årjäng,så det är en enkel resa på 2,5 mil,så det blir inte så ansträngande...Vi är med i en liten lokal MC-klubb som heter Foxen MC här,å på lörda så har vi å 3 klubbar till arrangerat nåt vi kallar"MC:n`s Dag"...!!! Då ska vi först mötas här på torget i Töcksfors ca. kl.10.00 å stå här nere på torget å ha olika jippon...Å allmänheten får komma å titta på alla MC:ar å bl.a få info...Å sen mellan 11.30-12.00 åker vi i kortege till torget i Årjäng å står där nån timme å har olika jippon å allmänheten får komma å titta...Det ska bli väldigt kul...!!Så nu hoppas vi bara på fint väder,många cyklar å att så mycket folk som möjligt kommer å besöker oss på torgen där vi står uppställda...  Välkomna alla som har möjlighet!!!


Nu ska ja fortsätta att greja lite här,å sen ska jag ta det ganska lugnt resten av dagen...När gubben kommer hem i kväll så är det helg...!Han är oftast ledig fredagar,så här blir det helg på torsda å lång helg...  


Många solar i mitt inlägg idag men det är sol ut oxå idag så det passar bra...!


Ha det bra allihop så hörs vi snart igen...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards