Alla inlägg under mars 2013

Av Pernilla Albinsson - 18 mars 2013 10:05

Hej allihop!Tänkte bara skriva ett litet inlägg...Det har inte hänt så jätte mycke nytt,det händer väldigt sällan nåt nytt...Dagarna går sin gång me allt det gamla vanliga.


Kom på förra veckan att ja skulle försöka å se om ja klara mej utan alla värktabletter ja annars äter,så ja har inte ätit så mycke av det nu dom senaste dagarna...Men har nu kommit fram till att ja nog bör ta i alla fall lite mer/oftare än va ja gjort dom senaste dagarna...ja har bara tagit värktabletter på morgon å sen inte tagit nåt mer på hela dagen,å det gick inte...Ida är ryggen å höfterna sååå onda som dom kan va när det känns som värst...Så idag blir det inte så väldigt mycke gjort,inget mer än det absolut nödvändigaste...


Ja har oxå fått tid till ortopeden i bäorjan av April för att prova ut sommar skor,den tiden har ja väntat på för det är flera måanader sen ja kolla så att remissen kommit in...Man måste ju ha remiss från en läkare för att kunna få skor från ortopeden...

Å så ska det bli roligt å se om ortoped läkarn hör av sej framöver som han lova,för att börja prata på å planera inför op.på vänster foten...Ja har sagt att den vill ja ta till hösten/vintern...


Annars så är magen å allt som det brukar,en dag av varje...Men det är så det är...


Ja trivs bäst hemma för där är enda stället som ja känner att ja helt kan slappna av gå å vingla å bete mej precis som ja vill...Som ja har skrivit förut så har min kropp försämrats mycke dom sista åren,me mycke mer värk å mer svårigheter me både balans å andra grejer...Som bara en sån sak som me min mage,den har krånglat i många år men ja tycker den har blivit bara värre dom sista åren...


Men allt sånt här är det nog bara mina aller närmaste som ser å märker,ja är ingen människa som talar om för folk alla problem ja har.Så ja kan säkert uppfattas som undvikande å knäpp å konstig,men det är bara mitt sätt att vara å hantera min vardag...Det får bara folk försöka acceptera,men ja kan väl känna det ibland att det är väldigt lite folk som förstår det å kan tänka på hur andra faktiskt kan ha det...Men det är så det är...Men ja lever i min egen lilla bubbla å tar dagen som den kommer,det är inget annat att göra...

Efter att ja förlora min promenad kompis så har jag blivit mer stillasittande å är mer hemma å inomhus,men ja har aldrig vart nåt promenad människa som tycker det är roligt å gå bara för att gå,ja vill ha en orsak att gå...Å det har jag inte nu,å då blir ja mer stilla...


Till Påsk så åker ja å gubben min till norska fjällen,det ska bli väldigt gott å få komma bort å få se nåt annat än det gamla vanliga här hemma...Det är en stuga som företaget som gubben jobbar i hyr ut till dom som jobbar,för en liten summa...Ingen av oss åker ju skidor,men det är bara gott å få komma bort lite å se nåt annat,som sagt...Å bara vila sej å bara existera...


Nej,nu ska ja göra ett ryck till här hemma å göra sånt som behövs å sen ska ja vila mej resten av dagen...Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen!  

Ovido - Quiz & Flashcards