Alla inlägg under december 2015

Av Pernilla Albinsson - 14 december 2015 16:33

Hej mina vänner!Nu är jag här igen...

Är nog inte så mycket som har hänt sen sist,dagar som är upp och dagar som är ner.Men så är det väl för dom flesta.
Jag har ju börjat hos en fysioterapeut för att se om det kan hjälpa på min värk,å jag har fått olika träningsprogram som jag ska göra.Sen jag var där sist för lite mer än en vecka sen så har jag inte tränat en enda gång,det är väldigt slött jag vet...Men jämnt nu veckorna före Jul så är det så fullt upp känner jag,så när jag väl sitter ner så är det väldigt gott att bara sitta...Nu dom senaste övningarna jag fick så ska jag ju ta hjälp av en pilatesboll.Och jag fick luft i den till slut efter mycket om och men.Men jag måste försöka ta itu med den träningen nu;jag vet ju att det ska va med och stärka upp dom muskler i min rygg som fungerar.

Annars då?Joo det är väl sej ganska så likt.Värken i ryggen och höften väcker mej på natten mellan 3-5.Ibland så är det så nära inpå att jag ska gå upp ändå,så då går jag bara upp lite tidigare.Annars så går jag upp och tar tabletter och så går jag och lägger mej igen.Då somnar jag om efter en stund och sover sååå gott.Men den värken är nåt jag aldrig kommer bli van tror jag.Den är sååå irriterande...Men det är tydligen inget att göra åt den.Gabapentinet som jag börja med hjälper lika mycket som Diklofenaken tycker jag.Men det får gå...Det är som det är...

Idag var jag tillbaka på ortopeden och hämtade mina nya skor.Dom var jätte fina och jätte goda att gå i.Så nu har jag väl skor till våren i alla fall.
I morgon ska jag ta med mej bakgrejer och åka till mamma och baka matkaka som vi ska ha till Jul.
Sen till helgen ska vi Julhandla och sen närmare Jul vi kommer mer blir det att göra.Men så är det varje år.
På fredag tar min käre sambo Julledigt,så då har jag han hemma till att hjälpa mej med saker som ska göras.Det uppskattar jag väldigt mycket...

Nej,det var väl det jag hade att skriva om idag,jag har säkert glömt massa saker som jag kunde ha skrivit om,men jag kommer inte ihåg nåt mer jämnt nu.

Ha det så bra så hörs vi snart igen!
Kram på er...

Ovido - Quiz & Flashcards