Alla inlägg under november 2016

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller...

Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels för att den 17 nov.så blev det för 4 år sen min 4 bente bäste väns sista dag i hundlivet.Så dagarna runt det datumet är väldigt speciella för mej än idag fast det har gått 4 år.4 år av väldigt mycket sorg och saknad,men idag vet jag att jag tog rätt beslut den dagen.Rätt beslut för hennes skull inte min.Hon var min aller bäste vän,hon trösta mej och hjälpte mej upp och igång många gånger.Hon var aldrig långt borta från mej,hon hade alltid kontroll på mej.Hon förstod och visste sååå mycket som ingen annan gjorde.Jag har förlikat mej med ödet att det är som det är och jag får aldrig henne tillbaka.Jag vet att hon har det bra och jag vet att hon springer på de eviga ängar med många andra hundar och är den otroligt goa hund hon inte fick vara här på jorden.Men jag har en grav att gå till så jag ska tända ett ljus för henne på årsdagen när jag tog mitt livs svåraste beslut.

Den perioden varje år är oxå ett minne om min sista fot-op.(än så länge).För 3 år sen vid den här tiden satt jag i gips.Man hade delat min vänstra fot,flyttat hälen,gjort framfoten plattare och satt in 5 stift.Satt i gips och rullstol fram till dagen före julafton 2013.Var då och tog gipset och tog ut stiften.I 2 av stiften hade det varit infektion i flera veckor så bedövningen tog ju inte.Så läkarn drog 2 av stiften utan bedövning.Och det gjorde jävligt ont kan jag ärligt erkänna.Jag satt i gips i 7 veckor och åt morfin varje dag.Har gjort samma slags op.på höger fot men det gjorde inte så ont.Men jag tror att det berodde på infektionen att jag hade sååå ont i vänster fot.Vet inte men tror nog inte att jag gjort min sista operation.Tror kanske inte att det blir fötterna nästa gång utan kanske en höft eller rygg.

De senaste dagarna har jag vaknat på natten av att jag har såååå ont i min högra höft/rump-halva/lår eller nederdelen av högra sidan av ryggen.Lite svårt att säga exakt vart smärtan kommer ifrån.Men det
känns som att nån skulle trycka in en syl eller en stor nål i höger höft/rump-halva/lår,känslan sitter i rump-halvan eller möjligen ut mot höften.Men jag känner att det är en nerv-smärta så det är därför det är så svårt att precis lokalisera det till ett speciellt ställe.Det är ju det som är med nerv-skador/smärta att det strålar ut så det är väldigt svårt att veta vart felet sitter.Men jag vet ju att jag har nerver som ligger i kläm nere i svanskotan och i området runtomkring där.Så det är säkert det som gör så jävla ont på natten när jag ska vända mej.Oftast så ligger jag väldigt stilla på natten så när jag då väl ska vända mej så är jag ju så stel så det gör ju såååå ont.
Men bara jag kommer mej upp och fått tagit mej mina morgonmediciner så blir det strax bättre.Så då kan jag börja dagen med allt vad det innebär.

Annars så är allt som vanligt här,det är bara det här som är lite extra nu.Men det går väl snart över.

Ni får ha det så bra så hörs vi nog snart igen!

Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards