Alla inlägg under juni 2013

Av Pernilla Albinsson - 7 juni 2013 12:23

Hej mina vänner! Nu var det ett tag sen jag skrev nåt,men jag har haft en del att göra så det har inte funnits så mycket tid över...


Hela förra veckan var ett enda mas....!! Det var allt ifrån verkstad med Gunnar`s bil till ortopeden å hämta nya skor/skenor till att jag var på student-firande...Å mitt uppe i allt så hade vi en tapetserare här som tapetsera om hallen å det ena sovrummet åt oss.Vi valde bara ut tapeter så gjorde bostads bolaget resten...Det blev jätte fint...!! Vi har inte hunnit få tillbaka alla grejerna där dom ska va än,så det är grejer överallt här.Men jag tar litt eftersom så det blir väl klart till slut...   Nästa helg så ska vi åka till IKEA å köpa en stol att ha i hallen å en sån där skor grej som man stoppar skorna uppe i så man slipper ha skor överallt på golvet...Det blir bra tror jag...  


Annars så är det nog som vanligt...Ryggen å höften är sej lika,ena dagen är bättre än andra...Men det är så det är...  Igår och i natt har magen vart knäpp...förra veckan var det ju så mycke stress hit å dit så då stoppa magen...Men nu har den kommit igång igen verkar det som,å då är det mycke som kommer...Jag har ju börjat äta Inolaxol å jag tycker dom fungerar bra...I alla fall än så länge...den kartongen jag håller på med nu har jag köpt själv på apoteket men jag ringde en dag så min doktor ska skriva ut det på recept,det blir ju billigare så...


Förra vecka var jag på ortopeden å hämta skenor,promenad skor å sandaler...Sandaler orkar jag inte gå så mycke i men det kan jag ha å gå i här hemma å små bitar bara.Ska jag gå nåt längre så tar jag vanliga hela skor,som är stadigare å bättre...Jag har inte hunnit va nåt mer ute å gått med stavar heller,men bara jag fått ordning på allt här hemma å allt som ska göras är gjort så ska jag ut å gå igen...Men det blir inte idag...  


12 Augusti ska jag tillbaka till ortopeden å börja titta ut vinterskor å då ska jag oxå till min ortoped å prata op...Jag försöker ta flera besök på sjukhuset på samma gång när jag ändå åker dit,eftersom det är såpass långt bort...Å som tur var så hade Ioannis tid med mej den dagen,så då får jag gjort allt på samma gång...  

Det är ju dags för op.på vänster fot till hösten nån gång,så det gäller å ligga på dom å masa så man inte blir bortglömd...


Igår var det Sveriges nationaldag,men det märkte jag inte så mycke av...Gubben jobbar ju i Norge så han jobba ju igår å jag gjorde inget speciellt...Så det kändes som en helt vanlig dag...Vi titta på nationaldags firande på tv:n på kväll...


Idag har jag handlat till helgen å nu ska jag inte göra så mycke mer idag,mer än midda längre fram...


I morgon ska jag se på prinsess bröllop på tv:n...  Det ska bli roligt å se alla kände folk å se alla fina kläder osv...Sånt tycker jag är roligt å se på...Så det är mina planer för morgon dagen...


I onsdas var vi ute med triken en tur,det var gott å komma ut litt,jag hade inte åkt på 1 månad...Så jag sov jätte gott sen,jag sov helt till halv 9 på morgon igår...Men det har jag märkt förr oxå när jag vart ute å åkt,det är säkert all den friska luften som jag får som gör att jag sover så gott...  


Nej,nu tror jag inte jag har så mycke mer å skriva...Men ni får ha det så bra så hörs vi säkert snart igen...  


Kram på er å trevlig helg...!!  

Ovido - Quiz & Flashcards