Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Utan stöd...

Av Pernilla Albinsson - 14 juni 2012 12:39

Hej allihop!Tänkte bara skriva ett litet inlägg...


Ida fick ja för mej att ja skulle prova å gå me Chilii utan att ha nåt att stödja mej på.Måste ju testa för å se va som går bra å va som inte går bra...

Vi börja i alla fall å gå å det kändes bra,å vi gick å vi gick...Men på vägen så råka vi på min gamla granne som var på sin balkong,så vi stanna å prata.Det gick bra en liten stund men sen så kände ja att ja fick svårt me å stå still.Det brukar ja ju ha i vanliga fall oxå men då brukar ja sätta mej ner på huk/knä men det orkar ja inte nu me skenan.Så ja fick bara säga att"ja orkar inte stå still"å så fick vi gå hemöver igen.

Å ida var det en sån dag igen när Chilii vägrar å göra det hon ska,det märks att det är på väg men så blir hon störd av nåt så det drar sej tillbaka.Så vi gick å vi gick...å mer å mer sliten börja ja bli,för det är så jobbigt å gå me skena för ja får inte bena i samma höjd så ja vaggar ju när ja går(mer än vanligt)å så får ja inte tagit ut steget ordentligt så ja blir så fort trött i både ben å rygg.Men till slut så fick hon gjort det hon skulle så vi kunde gå in igen...


Så nu har ja gjort det ja ska göra här ida...Nu känner ja att min rygg behöver vila...

Ja har dammat överallt ida oxå,golven orkar ja inte ta så dom överlåter ja till herrn i huset...  


Så nu känns det som att ja nästan är tillbaka till mitt gamla vanliga jag igen.Bara det att ja orkar inte gå lång turer me Chilii å så har ja inte provat köra bil än,men blir det som ja tänkt så ska ja prova det till helgen.Ja vill ha me mej gubben min när ja ska prova,för i fall ja känner att det inte går så får han ta över.Min fasa är ju om ja har klarat å få ut bil från parkeringen å kommit en bit på vägen här ute å så känner ja att"det här går inte"å så ska ja försöka å ta mej tillbaka,å bilar å folk kommer det,och i mitten där står ja...  Det vill ja inte va me om!

Så vi får se om ja får till det under helgen...


På månda ska ja ju till sjukgymnasten för första gången,så det ska bli intressant å höra va hon säger.


Ha det så bra så hör ja av mej snart igen!


Kramiz...  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards