Direktlänk till inlägg 24 december 2013

24 Dec.-Julafton å gips fri...

Av Pernilla Albinsson - 24 december 2013 09:25

Hej mina vänner! Tänkte bara uppdatera lite
om gårsdagen...

Åkte alltså emot Karlstad sjukhus...När jag kom dit så anmälde jag mej, gick på toa å köpte mej smörgås å kaffe.

Sen strax före 13 så begav jag mej upp till Ortoped mottagningen, fick sitta å vänta en liten stund innan dom kom å ropa upp mej.
In på ett rum å upp på en brits, å så börja dom såga av gipset. När det var av så linda man in min fot.
Å så fick jag sitta på vänt....Jag skulle snabbt ner på röntgen å tänkte det att det skulle gå fortare med en transportör som finns på sjukhuset...Men man vet ju aldrig hur länge man får vänta. Så jag satt där p vänta...å vänta...Tiden på röntgen gick, å då till slut så fick jag kontakt med en sköterskaringde både å skynda på transportör å så ringde hon å tala om på röntgen att jag skulle bli litt sen.

Men transportören kom då till slut å vi körde ner till röntgen. Där stod dom å vänta, så det var upp på britsen å ta några bilder, sen var det klart. Sen skulle jag upp till mottagningen igen för att prata med min läkare. Men då hade jag bättre om tid så jag rulla själv.

Jag kom upp till mottagningen å fick sitta å vänta en stund innan läkaren kom å ropa upp mej.
In på ett undersökningsrum å upp på britsen.
Å så fort han fick se hur min häl såg ut så sa han direkt att stiften jag hade där måste ut, för jag hade en infektion där...
Jag har ju varit inne flera gånger för att dom har misstänkt infektion i hälen. Men den läkaren jag varit hos är inte min vanliga, så han tyckte inte att jag behövde antibiotika. Men det skulle jag tydligen ha haft ändå...
Å så har man sagt till mej att jag har haft 2 stift som gått från hälen å igenom hela foten. Men min läkare sa igår att jag har haft 5 stift...
Det var bra om vi kunde ta alla igår men vi fick se hur mycket jag orkade med.

Han började med att bedöva på 3 olika ställen, å det gjorde sååå ont så jag skrek så det hördes väl över hela sjukhuset...Sen fick det verka ett tag, å jag grina så ont gjorde det...Jag är ganska tålig men jag klarar inte av hur mycket smärta som helst...
Men jag fick i alla fall ligga å vänta lite innan dom börja med å få ut stiften. Han började med dom i hälen, å eftersom det var infekterat så hjälpte inte bedövningen där.Så det gjorde så ont så jag kan inte beskriva det...Eftersom det var infekterat så hade stiften kapslat in sej, så han fick pilla å skruva å dra lite innan han kunde skruva ut dom med en apparat....Det gjorde såååå ooooont....!! Sen när dom 2 värsta var ute så var det"bara"3 kvar. Men där hade bedövningen hjälpt så där gjorde det inte så ont.Det var bara när han skulle skruva ut dom som det kändes, när han drog utåt så kändes det som att nån sitter å drar åt andra hållet.
Han sydde 2 stygn på ett ställe så dom stygnen ska tas om 2 veckor här nere på VC.

Man linda in foten å sen fick jag åka in på tekniska å hämta skenan.Det är meningen att jag ska ha skenan på natten, men jag kan ha den även på dagen.

Idag är väl första gången på 2 månader som jag inte behöver ha ont å tänka morfin...!!

Nu är det Jul så nu ska jag bara njuta av att få komma upp å stå å gå...Jag går inne här med rollator.Jag prova å gå ute igår med kryckor, men det var ingen hit...!! Jag ramla för jag fick tappa balansen å tippa baklänges...Så det är nog bättre att jag går med rollatorn...

Ni får ha en fin Jul helg så hörs vi snart igen...!!

Kram...????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards