Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Pernilla Albinsson - 5 maj 2014 10:12

Hej mina vänner!


Den här helgen har gått såå fort...I lördas så hade vi ju våran"MC`n:s dag".Det var mycket som skulle ordnas och grejas med så vi var uppe tidigt.Och det blev en jätte lyckad dag...Vi var 77 motorcyklar som mötte upp men 64 i kortegen som gick emellan Töcksfors och Årjäng.I kortegen så var det 11 mer än i fjol då vi var 53.Alla som var med och körde i kortegen betala en valfri summa på minst 20:-.Och alla som kom och titta som ville ha kaffe med tilltugg fick oxå betala en frivillig summa på bara som minst 20:-.Sen så var det bar-häng hos en av klubbarna på kvällen.Och alla pengar vi fick in både på kortegen och kaffet och bar-hänget ska sättas in på en fond som SMC har för motorcyklister som skadar sej i trafiken.Så pengarna går till nånting bra och inte till oss själva.Och så får vi visa upp oss att vi finns på vägarna igen.


Det var en jätte fin dag...Med många cyklar,mycket folk och fint väder.Jag orkar inte göra så mycket,så jag höll mej mest runt kanterna och gjorde lite smågrejer som behövde göras som att bära lite grejer och brygga kaffe,och sen så filma jag och tog kort.Så det var en dag som gick väldigt fort,och jag somna strax efter 21 på kväll.Det var nog all frisk luft plus allt folket som gjorde att jag var såå trött så jag var bara tvungen att gå och lägga mej.


Igår var det en hemma dag,med saker som skulle göras här...Och sen på eftermiddan igår så slog sej min mage vrångt.Så det var bara att sitta på toan i långa stunder eller att springa emellan annat som jag gjorde och toan...Och jag känner att den är inte helt bra idag heller.Jag hade tänkt mej ut och gå idag,men det går inte när magen är sån som den är just nu...Och sen så har jag det onda i höften/låret/ljumsken som kommer när jag gått en bit.Jag vet ju inte om det kommer tillbaka heller...Sist jag var ute och gick så börja det komma efter ca.1 km.Och det är såå jobbigt och gå när det bara gör ondare och ondare desto längre jag går.Och sen så sitter det ju i även i flera dagar...Och så känner jag av det onda i ryggen idag oxå,men det är bara för att jag har gjort extra mycket under helgen...Så idag får det nog bli en hemma dag vilket jag vill det eller inte...Det är inte lätt när huvet vill ut och gå men resten av kroppen sätter stopp....Bläääää....!!!


Annars så blir det inte så mycket gjort under veckan.jag ska på ett kaffebesök till en vän,sen är det handling och grejing här hemma som står på schemat.Sen till helgen så får vi se beroende på vädret om vi tar nån MC tur eller inteoch så är det massa annat som ska ordnas.


Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...!


Kram...



Ovido - Quiz & Flashcards