Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Tisdag 17 Feb.2015

Av Pernilla Albinsson - 17 februari 2015 09:27

Hej mina vänner!Har inte hänt så mycket sen sist...Dagarna går och jag gör samma sak varje dag,vanliga vardagliga saker som alla andra gör.
Kroppen mår nog samma som den brukar,ena dagen värre och ena dagen är bättre än den andra.Men det är jag van...
Jag har börjat och försöka va ute och gå igen,försöker med varannan dag.Förra helgen och fram till mitten av förra veckan var bra,då gick jag mellan 3-5 km.varannan dag.Men så blev det halkigt en dag som jag egentligen hade gå dag,och då klarar jag inte gå...!!Sen var det handlings dag och så skulle jag besiktiga bilen,och sen var det helg och annat att göra.Så jag kom mej inte ute förrän igår...Så igår tog jag mina två vänner,stavarna och skenorna,och börja gå...Fy tusan vad halkigt och ont det var att gå....!!Det har varit plus grader så att is och snö har smält och sen så har det frusit igen.Så det var såå spårigt,"knartrete",och isigt och halkigt och gå så jag trodde jag skulle bli tvungen att ge upp...!!Men det är tur att jag är envis...!!För när jag hade gått ca.2 km.på sånt väglag och ramlat 2 ggr.så blev det bättre att gå...Så sista km.hem var normal att gå.När jag kom hem så kändes det som att jag hade gått en halvmil men jag hade egentligen bara gått drygt 3 km...Helt förjävligt var det...!!Så idag har jag en vilodag känner jag.Är öm i både armar,nacke och rygg idag,så idag blir det inte mycket gjort...Ska bara göra det mest nödvändiga hemma här och inte gå utanför dörren...I morgon vill huvet egentligen ut och gå men resten av kroppen orkar nog inte det p.ga halkan,så jag får nog bara varsego och vänta med att gå tills isen är någorlunda borta på vägarna...
Varför har inte kärringen på sej broddar tänker säkert ni...??Men det är bara det att det klarar jag inte att gå med.Jag måste ha helt platt underlag under mina fötter när jag ska gå,går på broddar blir så ostadigt och"vecklete",som jag brukar säga.Så det klarar jag inte gå med...

Jag var ju och besiktiga min bil i torsdas,och det gick jättebra.Jag fick bara 3"bra-att-veta"-saker.Så det ska jag ordna om 1 vecka och sen är bilen helt frisk.Jag ska lämna in den på en verkstad på månda och så hämtar jag den på tisda igen.

På tal på dialekter och språk,så ibland när jag ska skriva ord här på svenska så måste jag tänka,för så som jag säger saker på värmländsk,det heter det inte på ren svenska.Men det är inte helt lätt alla gånger och komma på vad ordet heter så att folk förstår vad jag säger/skriver.

För snart 2 veckor sen så skicka jag äntligen iväg papprena om handikappsersättning.Jag har hållit på med dom sen långt före Jul.Men det är så mycket som ska med och eftersom jag aldrig har skrivit sånt förut så hade jag ingen aning om hur jag skulle skriva och vad jag skulle ta med.Men efter att jag och sambon fått tänkt till lite så fick vi allt iväg några papper.Så jag fick brev från FK förra veckan att dom fått in mina papper och att jag kommer att bli kontaktad av en handläggare inom 3 mån.Så nu är det bara att vänta på att dom ska höra av sej.

I söndas skulle min käre 4 fota vän ha fyllt 6 år.Så då beställde vi midda,kroppkakor,hos mamma och så åkte vi dit och tände ljus hos Chilii och så åt vi mat hos mamma.Jag har ju graven där mamma bor,så då gjorde vi 2 saker samtidigt.

Det var väl det jag hade på hjärtat idag just nu.Så ni får ha en fin dag allihop så hörs vi snart igen...!

Kram på er mina vänner...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards