Direktlänk till inlägg 7 april 2015

7 April 2015

Av Pernilla Albinsson - 7 april 2015 09:33

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev igen...Det har väl inte hänt speciellt mycket sen sist...

Vi är med i en mc klubb här som vi bor,vi har ju en trike.Och i slutet av mars så hade vi årsmöte.Med jätte go 3 rätters meny efteråt...Det var en helt otrolig matupplevelse som jag kommer att komma ihåg länge...
Nu väntar vi bara på att det ska bli lite varmare i luften så att vi kan göra premiär turen för i år.Första helgen i maj så är det som vanligt"Mc'n:s Dag".Det blir 3 året nu som det arrangeras.Så vi hoppas på fint väder,mycket cyklar i kortegen och naturligtvis mycket folk som kommer ut och tittar.Så det är en häftig upplevelse...

Jag förföljde vägpirater förra helgen...Dom idioterna förflyttar sej ju över hela Sverige och är jätte svåra att bli av med.Dom förstör för folk som står efter vägen och som verkligen behöver hjälp.Man vågar ju inte stoppa längre och hjälpa folk som står efter vägen och som ser ut att ha fel på bilen.Men jag fick i alla fall följt efter dom och gett reg.numret och förklarat bilen till polisen.Så kan jag ju bara hoppas på att jag förstörde den dagen för piraterna i alla fall.Det var jätte tydligt att dom märkte att jag följde efter dom,för vi lekte en katt och råtta lek där ett tag...

Annars då...Jo,jag väntar fortfarande på att få veta hur det går med min ansökan om handikappsersättning.Jag fick brev i början av februari att inom 3 månader så skulle dom ta upp mitt ärende.Så jag väntar 1 månad till,har jag inte hört nåt i början av maj så ringer jag...

Påsken har varit bra,ätit mycket gott och haft att göra,så det har varit fullt upp varje dag.Men nu är helgen över och jag ska plocka bort det lilla påsk pyntet jag har haft.Sen så blir det lite plock här med det vanliga som jag gör varje dag.Och så ska jag försöka mej ut och gå...Förra veckan var det fullt upp så då fick jag inte gått en enda promenad.

Värken i rygg och höfter har hållit sej på en skaplig nivå en längre tid nu.Jag är ju helt kass när jag varit ute och gått,men då har jag gjort klart allt som ska göras här hemma innan jag går,så när jag kommer hem så behöver jag inte göra nåt mer än det mest nödvändiga.Magen har oxå varit ganska så bra en längre tid nu.Fast jag har ätit massa blandat,med både mat och godis nu under Påsk så har den varit skapligt bra.

Under Påsk så har jag märkt att min ena skena som jag har,jag har ju såna höga som går upp till knäna och som jag spänner runt benet med kardborre,börjar gå av...Det är 3 eller 4 nu som är på väg att gå av under en 2-3 års period.Dom är gjorda av kolfibermaterial,så dom ska egentligen stå emot mycket och inte gå av så lätt.Så nu ringde jag till ortopedtekniska idag.Så dom ska skicka 1 ny till mej och jag skickar den trasiga tillbaka till dom.Dom tycker det är jätte konstigt att den går av hela tiden...Det är nere vid fotleden den går av,så det är ju som att jag måste vrida eller gå på ett väldigt konstigt sätt för att den ska kunna gå av...

Det var väl allt jag hade att skriva om idag...Men ni får ha en fin dag så hörs vi snart igen...

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards