Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Pernilla Albinsson - 7 augusti 2015 16:58

Hej mina vänner!Måste bara skriva av mej litt frustration...

Som ni säkert har fått med er ni som brukar läsa mina inlägg,så har jag ju problem med rygg och höfter,främst den högra höften.
Och nu har knäna börja göra ont oxå,främst det högra knät.Allt ont sitter på höger...Jag blir sååå frustrerad och irriterad och lett mej...!!

Jag börja ju för några månader sen och cykla på en motionscykel som jag köpte mej.Jag brukar cykla 1 timme ungefär och då kommer jag 2 mil.Jag har motståndet på 4 och den går upp till 8.Så jag cyklar ju inte på nåt tungt motstånd heller tycker jag.

Men i alla fall för kanske över 1 månad sen så börja det göra ont i knäna.Då cykla jag på motstånd 5 så jag sänkte för jag inbilla mej att det kanske skulle hjälpa.Men ikke...Det är lika ont å stelt...Å har jag suttit still i samma läge å ska upp å gå så måste jag stå litt innan jag kan börja å gå.Å jag ligger ganska så stilla på natten när jag sover,ligger oftast på en av sidorna.Men som det är nu så vaknar jag när jag ska vända mej på andra sidan,för främst det högra knät är såååå stelt å ont.Så jag vaknar till av att jag säger till mej själv att"jag har såååå ont..."...Det har blivit mycket ondare sen jag börja cykla,å jag blir sååå frustrerad...!!För jag tycker det är såå gôtt å roligt å kunna sitta framför tv:n mån.-fre.å se på nyheter å cykla,helgen tar jag ledigt.

Jag inbilla mej ju å tänkte att jag skulle försöka å träna upp litt styrka i benen å fötterna,så det var därför jag köpte mej en motionscykel.Å det är ju bra å få röra på sej litt.Å så blir det inte så jobbigt för ryggen som när jag är ute å går.

Men skam den som ger sej...Idag hade jag på mej ett knäskydd å så bytte jag ifrån Diklofenak till Naproxen ihop med Panodil.Så det kändes bra på morgon å förmiddagen,men nu är det ju lika jävligt igen.Men nu har jag bara tagit Panodil.Det onda blir ju ifrån höften å ner till knät på höger sida.Det spelar ingen roll om jag sitter eller står eller går.Det är en molande värk och knät är stelt å ömt.
Jag vet att om man har artros så ska det ju va bra med å röra sej,så jag vet inte vad det är som är fel.För hade det varit artros skulle det ju inte bli värre av att jag cyklar.Men jag vet inte...
Jag bytte ut Diklofenak emot Naproxen ihop med Panodil igår kväll oxå,och så hade jag på mej knäskyddet.Så i natt så gjorde det inte så ont när jag vände mej.Men om det var p.ga knäskyddet eller medicinerna vet jag inte,eller så var det en kombination.

Såna här gånger blir jag såååå blääää på att inte va som alla andra,å att jag ska behöva ha så ont.Men det är bara att ta nya tag å fortsätta,för å sätta sej eller lägga sej stilla är ingenting för mej.Om det inte är i nödfall,å dit har jag inte kommit än den här gången.

Nu ska jag börja med middagen å vänta på att min käre vän ska komma hem ifrån jobbet.

Ni får ha en fin helg så hörs vi snart igen!

Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards