Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Pernilla Albinsson - 5 februari 2016 17:21

Hej mina vänner!Idag är jag fundersam å tänker på livet...
Jag har varit på begravning efter mitt ex's farmor,en jätte go å snäll gammal tant.Som har gått vidare till andra sidan...Den tanten har jag haft runt mej i nästan 20 år.Fast det tog slut mellan oss för över 10 år sen så har jag hållt kontakten med delar av hans familj ändå.
Vi bor på ett så litet ställe så man råkar alltid på folk man känner när man går på affärn eller så...

Så nu sitter jag här med en hejdundrande huvudvärk å tänker på livet...Huvudvärken kommer av att alla spänningar har släppt...Det är ju ingen naturlig grej att gå på en begravning,å det är ju ingenting man gör så ofta.Tack och lov...Det är såna här gånger som jag kommer på lite extra,att livet är inte evigt...Å det är inte givet att vi ska gå på denna jord varje dag...Å det är såna här gånger som jag tänker lite extra på att,man ska inte va ovänner hela tiden,man ska inte klaga å va sur på allt hela tiden.För vi har det ganska så bra,för vi lever i alla fall.
Jag har väl folk runt mej som jag inte har så väldigt mycket kontakt med,men det är olika anledningar till det.Å man måste alltid va två som strävar åt samma håll,för annars går det inte.
Jag kan klaga å tycka att livet är orättvist å jävligt många gånger,men jag lever i alla fall.Å jag får ha mina fel å mina besvär.Å jag får va ihop med världens bäste gubbe,å det är heller ingen självklarhet.Det är absolut inte alla som får ha det så.
Förr så tänkte jag inte på livet så...Då tog jag nog det mer för givet...Jag tycker själv att jag har blivit bättre på att ta vara på de folk jag har runt mej,det gjorde jag nog inte förr.Jag har börjat tänka på att livet är faktiskt inte för evigt,å vi vet inte hur många år/månader/veckor/dagar/timmar/minuter eller sekunder vi får ha varann kvar.Å då orkar inte jag störa mej på allting...jag orkar inte lägga mej i och bry mej i allting...Förr så kunde jag nog säkert störa mej och bry mej i saker som egentligen inte angick mej.Men det orkar jag inte idag...Jag har fullkomligt nog med mej och mitt eget,så jag orkar inte bry mej i hur andra har det.Det låter säkert som att jag inte bryr mej om folk,men så är det absolut inte,utan jag orkar inte lägga mej i sånt som inte angår mej eller sånt som inte rör mej.Jag orkar inte bry mej i sånt jag inte har med att göra...

Idag när vi var i kyrkan,mamma var med mej. Så måste jag koncentrera mej så mycket när jag ska gå,så jag ser nästan ingenting.Jag ser ju folk å jag ser ju saker runtomkring mej,men jag är så fokuserad på mej å det jag ska göra.I kyrkan fick jag stå å hålla i mamma,för jag klarar inte stå rakt upp å ner på ett golv utan att ha nån eller nånting att hålla i.För får jag inte det så klarar inte jag att stå stilla.Men det är p.ga att jag inte har balans...Min balans har aldrig varit bra,men nu dom senaste åren så har den försvunnit totalt.
Så det är ju oxå en av orsakerna till att jag spänner mej så som jag har gjort idag.Plus att mitt huvud snurrar så fruktansvärt.Så jag sliter som ett djur såna här gånger,när jag ska gå å stå å uppföra mej normalt.
Men nu är det gjort...Å jag har tagit huvudvärkstabletter å druckit 2 muggar med kaffe.Å sitter nu i lugn å ro,så det börjar släppa lite nu.
Efter kyrkan bjöd mamma mej på mat på Burger King.Så vi var där å åt innan hon körde hem mej.
Gubben jobbar över idag,så jag har tv:n för mej själv hela kvällen idag.Det är mycket att göra på hans jobb,så vi har varit uppe halv 5 varje morgon den här veckan.Så det blir tidiga kvällar här nu.Jag är en morgon människa,så jag går hellre upp tidigt å går oxå då å lägger mej tidigt.

Ha en fin kväll å helg mina vänner å krama litt extra på dom ni har jämte er för det ska jag göra bara min bäste vän kommer hem från jobbet.

Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards