Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Pernilla Albinsson - 17 oktober 2013 10:40

Hej mina vänner!


Igår var det 3 veckor till operation...Jag har massa grejer som jag ska få gjort innan dess,så jag har skrivit listor vecka för vecka fram till op.dagen,å stryker eftersom å även påför mer som jag kommer på eftersom...


Igår var jag å fick lagt om till vinterdäck på min bil,så nu är det gjort å snön kan komma...Man har spått att det kan komma snö här nu dom närmaste dagarna så vi får väl se...  

Den här veckan jagar man älg häromkring,vissa lag har fått mycket å en del har inte fått så mycket som man brukar.Men vi har varg i områdena runtomkring här så där ligger väl mycket av orsaken till att det inte är så mycket älg längre...


Idag har jag en hemma dag när jag tvättar å grejer,å så kokar jag fläsklägg å ska göra rotmos till midda...Å sen så ska jag ut å gå en tur fast det regnar för jag har inte haft tid att gå på flera dagar...


i morgon kommer hon ifrån hjälpmedels förrådet med grejer till mej som jag behöver ha efter att jag opererat mej...Jag har beställt rullstol,dusch bräda att ha över badkarskanten som jag ska sitta på när jag duschar,å så har jag beställt toa förhöjning å en grip klo...Så det kommer hon med i morgon...Ramp att köra in å ut genom dörrn på har jag förvarat hos mamma sen jag operera mej i fjol så den kommer oxå hit tids nog...Gubben min spika ihop en egen ramp för den dom hade på hjälpmedels förrådet gick inte att använda här för kantarna var för höga så det tog i dörrn...


Sen så har jag skrivit lista på alla julklappar som ska köpas...Så jag har köpt nån redan å ska iväg å köpa flera nu under helgen som kommer.För det finns vissa ställen som jag inte kommer in på med rullstol så då måste jag få köpt dom julklapparna före op.en


Nästa vecka ska jag iväg å bryta gran ris som jag ska ha på Chilii`s grav...    Om 1 månad är det 1 år sen jag tog det svåraste beslut någonsin som jag tagit i hela mitt 40-iga liv...! Att låta min bäste vän få somna in för alltid... Det har varit mitt värsta år i hela mitt liv...Det är nog ingen som kan förstå hur det känns att inte få ha henne här...Hon var min bäste vän,å hon var med mej nästan överallt,å hon var sååå klok å go...Så det är såå tomt här utan henne...Men jag vet att jag gjort rätt gentemot henne,för jag mådde inte gott på slutet å det vet jag att hon kände på sej...Så hon har det mycket bättre nu,jag försöker trösta mej med det...Men det är såå tomt utan henne,å speciellt den tiden jag går till mötes nu med operation å allt...Hon var min sporre att komma snabbt tillbaka vid dom två sista operationerna jag gjorde på höger foten.Men nu har jag ingen mer än mej själv å gubben som sporrar mej att komma igång...Men jag vet att jag måste komma igång så fort som det bara går efter operationen,för jag kan inte sätta mej stilla för då blir jag där...Å dessto längre tid som jag inte sätter igång svårare blir det att komma igång.Så jag vet att jag måste igång så fort som jag bara får stå på foten igen,men det blir inte lika lätt...Men det måste gå som allting annat här i livet...Jag får henne aldrig tillbaka...


Så om 3 veckor så är tatueringen av Chilii inpackad i bomull å med gips,så då ligger hon gott å varmt...Samma som hon gör i sin grav,där hon har med sej sin favorit filt å en go jumper som jag bruka ha å som hon tyckte om att gömma sej under...Helgen före op.en så är det Alla helgon så då ska jag till graven en sista gång innan jag blir sittande å ordna å tända ljus...Den 17 Nov.,då det är 1 år sen hon dog skulle jag vilja till Bangstad till hennes grav,men det beror på väder å vind å om min gubbe orkar hjälpa mej att komma dit...Jag vet att han kommer göra allt han kan för att jag ska få komma dit då...Han är det bäste jag har...  


Nu ska jag snart ut å gå en tur så ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...!


Kram på er mina vänner å ta hand om er å det ni har...   


Ovido - Quiz & Flashcards