Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Sönda 6 April 2014

Av Pernilla Albinsson - 6 april 2014 13:29

Hej mina vänner! Det kommer ett extra inlägg den här veckan...?

Måste bara börja med att skriva att jag är väldigt stolt över mej själv...? Sen i måndas så har jag gått 12,45 km.?Jag känner mej såå stolt över mej själv...

Jag brukar inte skryta och tycka att jag är väldigt bra. Men jämnt nu så gör jag det...
Jag känner det både på min ork och på kroppen att jag rör på mej. På både gott och ont...Men det bra övervinner det onda.Jag får extra ont när jag går mycket, och jag blir extra stel. Men jag klarar ddet finns mediciner och vila emot det. Det är mycket bättre att va ute och röra på sej 1 tim.än att sitta stilla.

Jag fick sällskap av gubben min idag igen när jag var ute och gick.?Han går ju egentligen mycket fortare än mej, men han följer mitt tempo för att va snäll.I jämförelse med andra så går jag sakta.Men jag tävlar inte med nån så jag går så fort jag kan.

Vi gick 4.2 km.idag på lite mer än 1 tim.Nu efter att jag kom hem så har jag tagit mej ett bad.Och nu ska jag inte göra så mycket mer idag. Jag har en väldigt snäll gubbe som ska göra det som behövs. ??
Jag ska förbereda mej för en ny vecka.Börjar i morgon med att få bytt däck på bilen till sommardäck. Sen på tisda är det egentligen meningen att städ firman ska komma och putsa fönster. Men som det ser ut på väderleken just nu så ser det ut som att det ska bli regn.Och då tror jag inte att dom kommer...Dom vill väl inte putsa när det regnar för då är det ju ogjort arbete, då känns det väl som att dom inte har gjort något bra jobb.Våra fönster går inåt. Men vi får se hur det blir på tisda...Jag håller tummarna för att dom ska komma.

Sen är det väl det vanliga man gör annars under veckan som gäller.
Jag väntar och på en leverans från det företag som levererar mina hjälpmedel. Jag beställde för 14 dagar sedan i morgon. Men i fredas så ringde jag min vårdcentral. Och dom kunde se där att dom hade skickat min beställning. Och sakerna jag ska ha verkade finnas i lager. Så sköterskan jag pratade med kunde heller inte förstå varför jag inte hade fått mina grejer. Men nu gjorde hon en ny beställning som det stod ska komma i mitten av veckan som kommer. Men det tror jag inte...Jag får i alla fall vänta tills på fredag.Och jag skulle tro att jag i alla fall måste vänta tills ut i veckan som kommer därefter. Det är inte första gången som det blir fel med min beställning. Jag har fått krånglat och ringt och ordnat och framförallt väntat på att företaget som ska levera mina grejer ska göra sitt jobb...!! Jag blir såå irriterad när dom inte gör det dom ska...!! Det är ju jag som kund som blir drabbad, och det är jag som kund som måste använda mina katetrar flera gånger fast urologen säger att jag inte får göra det...!! Förr så fick jag och kunde jag ringa företaget själv, men det har dom ändrat på.."Dom ska inte ha kontakt med kunder/patienten, utan dom ska ha kontakten med sjukvården/vårdcentralen. Jag var inte nådig ibland när jag ringde företaget själv, och det är väl sånt dom vill undvika...Dom tycker väl inte om att få skäll, det får dom ju inte om vård personalen ringer.

Vi får väl se när det kommer...

Det var väl allt jag hade att skriva idag...

Men ni får ha en fortsatt trevlig sönda så hörs vi snart igen!

Kram...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards