Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Torsdag 4 Juni 2015

Av Pernilla Albinsson - 4 juni 2015 14:44

Hej mina vänner!Tänkte bara skriva litt igen om dagarna som gått sen sist...

Jag har egentligen inte gjort så mycket,som vanligt,men för mej räcker det.Helgen som var var vi en tur hos min mamma för att hon hade fyllt år +att det var ju mors dag i söndags.Det går i perioder men ibland är jag väldigt mycket på Bangstad,som det heter där hon bor.Det är mitt barndomshem...Och det är där som Chilii"con carne" ligger begravd.
I alla fall så var vi där och fika och så kom mitt ena syskonbarn dit med sin gubbe.Hon har precis blivit klar som hovslagare,och har startat ett eget företag inom det.Fastra är jätte stolt...

Annars då...?Ja,jag cyklar 2 mil varje morgon på min motionscykel,som jag har så perfekt placerad framför tv:n.Så på morgon när gubben åkt på jobb så sätter jag mej på den och trampar 1 tim.och tittar på nyheterna.Jag är totalt slut och såå svett när jag är klar men jag är såå nöjd,fast jag knappt kan gå och det gör ont överallt så känner jag mej nöjd och glad för att jag har gjort nånting nyttigt.Det är ju mest för att få upp styrkan i benen som jag har börjat med det här,jag känner att jag har inte den benstyrkan idag som jag hade för bara några år sen.Om jag kommer få tillbaka den vet jag inte men det skadar inte att försöka och jag tycker det är såå gôtt att trampa på motionscykeln och slita lite.
Så det är jag nöjd över...

I måndags var jag ju nere hos min läkare på VC ang.mitt låga blodvärde.Då blev det oxå taget ett prov för att se om jag kan ha den där magsårsbakterien.Men det har jag ju inte fått nåt svar om så det vet jag inte.Och så ville läkarn att jag skulle försöka få 3 avföringsprover under veckan.Och det har jag fixat,min mage är inne i en bra period just nu.Igår lämna jag 2 avföringsprover när jag var nere och fick första dosen med påfyllnad av järn.Det blev bestämt i måndags att jag skulle fyllas på med 2 påsar med järn.Ska ner och få andra påfyllnaden nästa torsdag.Och sen ska det tas ett nytt prov om nån vecka för att se om värdet förhoppningsvis har gått upp.Och så får vi se om det visar nånting på de prover jag tagit.

Jag hatar sprutor och kanyler...!!Det är jag nog absolut inte ensam om...Men för mej så hänger det med mej sen barndomen.Jag har ju blivit stucken måååånga otaliga gånger igenom alla mina år,och det är en del gånger som sitter kvar i mitt huvud.Jag skrek och mamma och sjukvårdspersonal höll fast mej och stack,vissa gånger fick jag EMLA kräm och vissa gånger inte.Det hjälpte inte att jag fick EMLA för jag var livrädd ändå.Jag har varit med om mycket ont i mitt liv,men sprutor och kanyler kommer jag aldrig lära mej att tycka om.
Jag har borrat i huvet under lokalbedövning och jag har dragit stift ur en infekterad fot som inte bedövning tar och massa annat,men sprutor och kanyler är det värsta jag gör...!!
Men det gick bra igår,hon som stack kom rätt in i åran och efter lite lirkning så kunde hon äntligen sätta droppet.Förra gången jag fick fyllt på,2011,så var det engångsampuller,men igår var det en flaska som hon blanda till och sen hängde på en droppställning så fick det gå in i kroppen själv.Jag var nervös och var väldigt nöjd när det var klart.

Idag äntligen har mina läkemedel kommit till ett utlämningsställe här,så jag ska åka och hämta ut det nu bara jag har skrivit klart.Jag har hållit på med det här i nästan 3 veckor...bara för att jag råka trycka fel utlämningsställe och min försändelse fick gå tillbaka och göras om.Jag vet inte hur många gånger jag har ringt till företaget som har hand om utkörningen,och jag har fått till svar att det ska komma inom de närmsta dagarna eller så har jag inte fått nåt besked alls.Men igår fick jag tydligen tag i en som verkligen tog tag i det och skicka det,för nu har jag fått sms om att det finns att hämta på ett utlämningsställe här.Äntligen...

Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...

Kram...:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards