Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Onsdag 10 Juni 2015

Av Pernilla Albinsson - 10 juni 2015 16:21

Hej mina vänner!Hoppas allt är bra med er,här är allt precis som vanligt...Tänkte skriva av mej lite nu när jag ändå halvligger i sängen å inte gör så mycket nyttigt...Men jag har gjort nyttiga saker idag...Förutom å göra det vanliga på morgon/förmiddagen som jag gör varje dag så har jag städa här hemma...Så nu gör jag inget mer nyttigt för idag,nu vill inte min rygg å mina ben va med nåt mer idag.

När jag städar så gör ju jag precis som alla andra när ni städar,jag dammar och städar golvena å toan.För det mesta så delar jag upp städningen på flera dagar,å så brukar ju min käre sambo dammsuga åt mej,för det är väldigt tungt för mej å göra.Men idag så har jag gjort allt på en gång...Så nu är det klart!I morgon ska jag handla å på fredag vill jag ha en late dag å till helgen ska gubben min på MC träff.Klubben vi är med i har sin årliga träff nu till helgen.Så då tänkte jag för å underlätta för han å för att jag ska få gjort det så dammsuga jag själv.Å det är såååå färt som vi säger på värmländska...hemskt på svenska!Jag får såååå ont i ryggen när jag drar den där,ursäkta språket,jävla manicken till dammsugare!Jag måste ju hålla mej i väggar å allting med ena handen för jag orkar ju inte stå rätt upp och ner på golvet.Å sen ska jag dra med mej dammsugaren överallt å den fastnar i allt å jag snubblar på den...Så jag är nästan folk ilsken när jag dammsugar!Det är såååå tungt för ryggen å för mina höfter så jag är heeelt utsliten när jag är klar!Så nu har jag tagit dubbel dos av mediciner å så har jag lagt mej en stund.

För det mesta så har jag ju bara det gamla vanliga murret i ryggen å benen,men som nu så är den känslan förstärkt å det strålar å värker i ryggen å det går ner i benen så dom sprätter dom oxå.Men det är väl nerver som gör att det blir så,jag har ju en nerv i ryggen som ligger i kläm.Det är det jag fick reda på för många herrans år sen,men om det har förändrat sej inne i där det vet jag inte.Å det blir ju inget bättre om jag skulle få reda på att det ev.har blivit sämre inne i där för jag blir ju inget bättre av det.

Men jag vet att i morgon så är det värsta borta igen å det är tillbaka till den gamla vanliga känslan igen som jag alltid har i ryggen...Men den är jag van så den tänker jag inte så mycket på det är när det blir litt extra som jag märker av det.Å då får jag kapitulera å ta det lugnt en stund...Inte alltid det lättaste att ta det lugnt fast jag har ont men nu vet jag att allt är gjort här som ska göras.Så då kan jag vila mej med gott samvete.

Jag vet att det säkert finns dom folken som tycker att jag inte ska dra dammsugare å att jag inte ska städa allt på en gång eftersom jag får känningar av det sen.Men så är jag såå envis så jag vill göra det jag kan själv å jag gör ibland saker som jag inte ska bara för att spara tid för både mej å min käre sambo.Han hjälper mej så mycket annars så då kan jag hjälpa han tillbaka med det jag kan,det är ju så man ska göra i ett förhållande enligt mej.

Så det var väl det om min dagsläget på min rygg/höft.I morgon ska jag först med min mor å handla å sen på eftermiddagen ska jag ner till VC å få vad jag tror är sista dosen med järn.Det gruvar jag mej lite inför,för som jag redan nämnt så tycker jag inte om kanyler å sprutor...!Men det måste gå...

På lördag ska jag se på kungligt bröllop hela dagen...Så då blir det inte mycket gjort...

Men ni får ha det så bra så hörs vi säkert snart igen...!

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards