Alla inlägg den 30 november 2015

Av Pernilla Albinsson - 30 november 2015 14:25

Hej mina vänner!Idag är jag"fittig"...som min gamla svägerska bruka säga...

Det är inte många gånger jag är det,men det händer...Det är när jag är trött,hungrig eller när jag har ont...!!Vad betyder ordet" fittig"?Det betyder att jag är irriterad eller sur/grinig...Å just idag är jag det,eller jag har varit det egentligen i flera dagar...Men nu är det för att jag snart ska ha min mens,då kan jag starta både 3,4 å 5 världskriget...Å idag har jag såååå jävla ont i nederdelen av ryggen.Som ni vet så har jag ju alltid ont där,men jämnt idag har jag extra jävligt ont.Det ilar,strålar å när jag sätter mej ner så trycks det ihop i ryggen å då gör det ännu ondare.

Jag försöker å inte klaga,men ibland så rinner det över å blir litt för mycket.
Under helgen så har jag inte varit vän med min mage heller,för jag tåler inte vanliga mjölkprodukter.Å får jag i mej det så är det lika med döden för min mage.Å eftersom jag inte kan hålla mej så går det som det går...Galet!!
Men jag har världens snällaste å bäste gubbe,han är guld värd...Han är sååå hjälpsam å han är sååå snäll,å han klagar aldrig.Jag vet inte hur jag skulle ha klarat mej utan han...Det hade varit väldigt svårt.

Det är såna här gånger som jag blir såå trött å irriterad på folk som klagar på allt...på småsaker enligt mej...Å ibland på uppdikta grejer som inte ens existerar i verkligheten...eller så klagar dom på sånt som dom själva har klarat å ordna till,men sen skyller på alla andra för dom anser inte att ha nån egen skull.Men såna folk har ju enligt mej inga verkliga problem...
Jag klagar ibland jag oxå,på min kropps funktioner,som jag försöker inte å klaga.Å jag anser inte att jag kan va orsaken till att jag är född som jag är.Det är ingens fel å sånt kan man inte förutspå.

Men många av problemen som folk har går det ju med lite välvilja å få ordning på,men det hjälper inte å sitta å klaga å sen inte göra nånting.Å det hjälper inte å gro fast i det gamla å inte försöka se framåt.För framåt måste man,annars blir man ju knäpp...
Jag syftar inte på nån speciell bara så att det är sagt.Jag tycker bara att det är väldigt mycket onödigt klagande på en del ibland...

Jag har så smått börjat avverka ting som jag ska hinna med innan Jul.Men det blir värre å värre närmare Jul vi kommer.Som tur är så är Gunnar ledig dagarna före Jul,så han får va hemma å hjälpa mej.Å så ska han jobba några dagar mellan Jul å Nyår istället.

I morgon ska jag ner till fysioterapeuten igen...Knät är väldigt varierande,vissa dagar känner jag ingenting på flera dagar,å sen är det lika ont som tidigare nästa dag.Träningsprogrammet jag skulle göra är det väldigt si å så med...Dom dag jag har som mest ont i kroppen så orkar jag inte träna heller.Jag försöker cykla på motionscykeln varje morgon,förutom dom dagarna jag har en tidig tid att passa.

Idag har jag å min mamma varit iväg så att jag köpt mej en ny vinterjacka +mysbyxor +en huvtröja,för extrapengar som jag har vunnit på lotto som jag spelar.Det är såna gånger när jag fått extra pengar som jag ibland kan unna mej typ sånt som jag köpt idag.Jag är nog en liten enerverande"spara",kan nog min käre Gunnar tycka ibland...Men jag har aldrig varit van att ha mycket pengar,å jag har aldrig varit van att köpa eller göra som jag vill med mina pengar.Mina pengar har alltid gått först till räkningar å mat,å sen har det inte brukat bli så mycket över.Det är ju dom gångerna jag levt ensam å inte i ett förhållande som det har kunnat va svårt å knapert ibland.Men jag har alltid klarat mej ifrån månad till månad.När jag levt i ett förhållande så har ju det tänket följt med mej,så jag tänker mat å räkningar först,å sen så unnar jag mej sällan saker själv.
Man idag har jag gjort det...Så nu dröjer det nog länge till nästa gång.

Nästa måndag ska jag till ortopeden å hämta mina nya skor som jag såg ut förra gången jag var där.

Ni får ha det så bra å ta hand om varandra å de ni har runt er,å klaga inte på allt.För det kommer en dag när man inte kan prata med varandra igen...Nånting att tänka på mina vänner!

Kram på er så hörs vi snart igen!

Ovido - Quiz & Flashcards