Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Pernilla Albinsson - 27 juli 2015 17:34

Hej mina vänner!Har lite funderingar...

Jag är en väldigt rak å ärlig person,som säger vad jag tycker.Det är nånting jag är uppväxt med...att man säger vad man tycker å tänker.
Ibland så kan det såra både mej å andra,men det är sånt som hänger med.Jag kan väl ibland va för ärlig...Å det är tyvärr inte alla som klarar av det.Jag vet inte varför...Men jag tror att en del folk är rädda å inte vet hur dom ska hantera sånt.Jag har hamnat i många diskussioner å duster med folk i mitt liv,vissa stannar kvar ändå å vissa försvinner.Men då har jag i alla fall sagt vad jag tycker å tänker...

Det värsta jag vet är folk som inte vågar säga saker direkt till mej utan att jag får höra det av andra,på omvägar.Fega folk som inte vågar säga saker direkt till mej tycker jag inte om...Då kan dom likaväl tiga å inte säga nånting.
Jag har den synen att man ska inte säga mer till folk om någon än det man skulle våga säga om man hade människan framför sej,om ni förstår vad jag menar.
Jag har flera exempel gående runt mej just nu som går å tisslar å tasslar runt mej å pratar om mej till andra.Men när dom ser mej så antingen piper dom iväg eller så vågar dom inte säga ett pip.Sånt kan jag väl tycka kan va liiite störsamt...Jag menar,vågar dom yttra sej till andra så skulle dom väl våga säga saker direkt till mej.Fegisar....!!Så farlig är jag faktiskt inte...Men jag säger vad jag tycker å tänker...

Jag brukar sällan börja en diskussion,men det beror på vem å vad det gäller.Är det nån jag känner väldigt gott så kan jag nog mycket väl börja diskutera...Men är det nån som jag bara känner flyktigt eller att jag hört att den har pratat om mej så blir jag nog bara tyst å nonchalerar.Å väntar på rätt tillfälle för att börja diskutera...Å har jag väl börjat så kan det fort komma mer än det var tänkt ifrån början...Men det är sällan egentligen som jag har ångrat nåt jag sagt...

Folk runt mej vet vart dom har mej...Det är som gubben min brukar säga"att jag går inte runt saker utan jag går rätt fram"...Å det är det inte alla som klarar av tyvärr...

Jag tror det är både bra å dåligt å va en sån person som mej...Jag säger vad jag tycker å tänker men jag får ta mycket skit för det oxå.Jag har lärt mej mycket genom åren både positivt å negativt...
Men det är sån jag är som person,så det är mycket jag kan göra åt.
Jag backar sällan...Å dom som verkligen känner mej vet hur envis å vrång jag kan va.Men jag är för det mesta en snäll person som försöker ställa upp å hjälpa folk i min närhet så gott jag kan.Jag är snäll emot dom som är snälla emot mej.Men är det nån som pratar skit eller är dum,då får dom minsann reda på det,kan jag lova...

Det är inte många som jag vet om i alla fall som har sagt nåt om mitt handikapp.Men dom som har sagt nåt har jag pratat med...

Men annars så är allt precis som vanligt...Jag ringde Endoskopi mottagningen idag,men dom har ingen telefon tid nu några veckor på sommarn.Så jag får vänta tills en bit in i augusti innan jag ringer.
Nu ska min vanliga allmänläkare oxå ha kommit tillbaka från sin semester.Så då kanske det kan börja hända litt när det gäller mitt dåliga blodvärde.

Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...!

Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards