Alla inlägg den 22 april 2013

Av Pernilla Albinsson - 22 april 2013 07:04

Hej mina vänner!Vill hinna skriva ett inlägg innan ja ska iväg ida....Ska äntligen få fixat håret,klippning å litt färg gör underverk på en gammal kärring det...  Det kostar mycke pengar å fixa sånt,å det har man inte mycke av när man är förtidspensionär som mej...Så ja måste prioritera det som är viktigast,å det har inte varit håret dom senaste månaderna,om man säger så...Men nu måste det göras...


Annars så har väl helgen vart skaplig...Har haft ont i fot,rygg å höfter som vanligt...Men det som är annorlunda är att ja har börjat få mer krypningar i höger ben och även i höger rump halva,speciellt när ja sitter...Ja brukar ha krypningar i det benet ibland,men inte så mye som ja haft nu,å det är speciellt när ja sitter,som sagt...Men ja vet att det trycker på nerverna,så det är därför det känns så...Lättar jag på mej så den halvan kommer i luften så lättar trycket och ilningarna oxå...


Foten är som den har varit den sista tiden,morrar å litt lejj å gå på...Ja måste liksom ha inne skorna på mej nästan hela tiden för att känna att ja går någorlunda gott...Å det har jag aldrig behövt förr,då har jag hellre gått utan än med inne skor,men nu är det mer tvärtom...Jag ska ju prata med min ortoped på torsda,så får vi väl se vad han säger...


Annars så har väl inte humöret vart på topp den här helgen,men det fick jag förklaringen på igår kväll...Jag har fått det vi fruntimmer brukar ha 1 gång/månad. Å då veckan å dagarna före så kan ja starta världskrig,så då är det inte roligt å va i min närhet...Men det återgår till det normala bara den har brutit ut...Jag har haft den i ca 30 år så jag fick den alltså när jag var 10-11 år.Jag har fått planterat penseèr ute den här helgen oxå,så nu börjar det bli vår...Å så har vi fått ut triken oxå,så nu väntar jag bara på första åk tur`n,å det tror jag blir 1 Maj.


I fjol vid den här tiden satt jag i gips och åkte runt i rullstol för att jag inte fick belasta foten å jag inte kan stå på ett ben...Det tänker jag mycke på...


Idag ska jag alltså fixa håret,i morgon ska ja upp till min far å hjälpa han å betala räkningar.Sen torsda så ringer ortopeden,å så ska ja försöka å få plockat i dom 2 rummena som vi ska få tapetserat i,för jag vet inte än när dom kommer å det är ganska mycke grejer som ska bort.Å sen är det freda å helg igen...


Ha det bra allihop,så återkommer jag snart igen...! Jätte roligt att det är så många som har börjat läsa min blogg,synd bara att det inte går att se vilka ni är...  


Kram på er...  



Ovido - Quiz & Flashcards