Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Pernilla Albinsson - 13 januari 2014 15:28

Hej mina vänner!Tänkte bara uppdatera lite grann...


Förra veckan gick i plock å städ hela veckan för att få bort Julen...Måndan plocka jag bort alla tomtar osv.Å så plocka jag fram dukar som jag skulle lägga på.Det var väl det jag orka göra den dagen,jag gör ju allt det vanliga hushållsarbetet oxå utöver det extra...Å just nu så är jag ju inte så rörlig,fast jag märker att det blir bättre å bättre för varje dag.Foten är ju fortfarande stel å konstig att gå på.Känseln har inte helt kommit tillbaka å jag har INTE vant mej vid att gå på ett nytt sätt än.Det har faktiskt gått 3 veckor idag sen jag tog bort stiften å gipset,tiden har gått såå fort...Å jag märker framsteg för varje dag som går...


Förra tisdan så kom mamma å körde ner mej till VC så jag fick tagit dom 2 stygnen som man satte dit den 23 Dec.i Karlstad.Läkarn här nere på VC kom in å titta på foten,för jag ville att dom skulle kolla såren å speciellt hälen så att allt såg bra ut.Å det gjorde det,å det känns bra oxå.jag har haft infektion såå många gånger så jag vet hur det känns å hur jag mår då.Å så känner jag mej inte...Det är bara det att foten är stel å ny å gå på,annars så är allt bra...

Efter att jag varit på VC så åkte jag å mamma å handla.Vi var på flera ställen å gick runt så jag var sååå sliten i rygg,höfter å fot när jag kom hem så jag trodde jag skulle gå åt...!!! Så den dagen blev det inget mer gjort än VC å handling å det vanliga som man gör varje dag...


Onsda så fortsatte jag å plocka bort Julen å få på nya dukar å damma osv.Men det är inte så mycket jag orkar när det gäller att stå å gå,så det blir många pauser på en dag.Så jag gjorde iordning i 2 rum sen fick resten vänta tills på torsda.Då tog jag resten av grejerna å rummen i vår lägenhet.

På freda så kom mamma å hjälpte mej å byta från Jul gardiner till vanliga gardiner.Å under helgen så tog jag å gubben å hjälptes åt med det sista.Så nu är allt nerpackat å borta för den här gången.Väldigt gott att bli av med...


Idag har jag inte gjort så väldigt mycket å så tror jag resten av veckan ser ut oxå om det inte händer nåt extra.Jag tycker det är väldigt gott å va hemma å inte göra så väldigt mycket.

Jag har inte börjat köra bil än efter op.en å jag har inget behov av det heller känner jag.När jag ska handla så åker jag antingen med mamma eller så handlar vi på helgen när gubben är hemma.


Ringde idag ang.hjälpmedlen som jag låna inför op.en.Å dom ska jag lämna in i sluten av den här månaden.Det enda jag känner att jag nog behåller lite längre är rollatorn.Den är väldigt go å ha när jag blir trött å sliten.Det som blir fort trött nu för tiden är ju så klart foten men oxå höfterna å ryggen orkar inte så mycket.Ryggen speciellt blir jag väldigt fort trött i och den börjar värka väldigt fort.Men det tror jag är för att jag går på ett helt nytt sätt nu som inte kroppen är van,så därför protesterar den å gör ont...Men det är en tillväjning å det blir väl bättre bara jag lärt mej gå å kroppen har vant sej...


Ikväll tar jag sista morfin tabletten...Såna tabletter ska man ju inte tvärt sluta med utan man ska gradvis trappa ner,men nu ikväll tar jag alltså den sista.Så blir det värk i morgon så är det tillbaka till dom gamla vanliga igen,Diklofenaken...Panodil i maxdos har jag ju ätit hela tiden men Diklofenaken har jag ju gjort uppehåll med nu under tiden jag har ätit morfin.Så det märks väl om jag märker nån skillnad eller inte...


Det var nog allt jag hade att skriva tror jag...Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...!!


Kram...  

Ovido - Quiz & Flashcards