Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Pernilla Albinsson - 21 januari 2014 10:07

Hej mina vänner!Tänkte försöka att bli bättre på att blogga,ska försöka att i alla fall lägga in ett nytt inlägg varje vecka.vi får se hur det går...Vissa veckor händer det mycket å andra händer det ingenting...


Förra veckan var ganska lugn,var hemma å gjorde bara det vanliga hushållsarbetet å när det var klart så läser jag mycket å ser på tv:n å vimsar runt inne på nätet...  Under helgen så hade vi gubbens barnbarn här från lörda till sönda.Så det var full rulle...    


Men nu är det en ny vecka med början igår med inga som helst planer mer än det vanliga som man gör...Försöker att handla en gång i veckan så det blir på torsda.Har inte börjat köra bil än efter op.en så jag brukar följa med när mamma ska handla.


När det gäller bilkörningen så ska jag försöka å ta min första tur nu på lörda.Gubben har automat så jag tänkte att jag ska ta den bilen,för då behöver jag inte använda vänster benet så mycket.Känseln har inte helt kommit tillbaka i den.det är vissa ställen speciellt under som jag inte känner alls om jag nuddar vid.Men det kommer väl bara det går lite mera tid...Annars så blir det bättre å bättre när det gäller foten.Jag har fortfarande inte lärt mej helt hur jag ska gå än.Så det blir en haltande gång,men det är inte för att den är ond utan det är nog mest för att den är stel å det helt enkelt tar stopp när jag ska ta ett steg.Det går till en viss gräns på böjningen men så tar det stopp,å då blir det att jag haltar.När jag har gått/stått mycket en stund så gör både ryggen å foten ont,det blir ju felställning hela vägen upp.


Så inne går jag ganska så bra nu men då är det värre när jag kommer ut.Jag har skenor i skorna på båda fötterna(hade även det före op.)Men minsta lilla ojämnhet i marken å foten inte hamnar plant så gör det ont,det värker till å ibland så sviktar foten så då orkar jag ju inte gå på den.Så jag vill helst ha nån att hålla i när jag är ute,annars så vinglar jag å det går väldigt sakta.Men det blir väl bättre bara det gått ett tag till...Jag hade tänkt mej ut å gå med rullatorn en runda här i området där vi bor,men så kom snön å det satte stopp för mina planer.jag är inte så haj på att gå än å då våger jag inte dra ut rullatorn i snön å börja å gå,å kanske komma halvvägs å så märker jag att det inte fungerar att gå.Då är det inte bara att vända heller...Så jag väntar nog ett tag till med det...Det får räcka med att jag går på affärn när jag ska handla.


Nästa vecka ska min läkare ringa å höra hur det går efter op.en.I fjol när jag hade gjort samma op.på den andra foten så var jag i full gång när han ringde.Men det är jag inte den här gången,å det stressar mej lite...Men jag får trösta mej med att den här foten var sämre å då tar det längre tid för den att bli bra.jag får tänka så men det är ingen roligt...Jag är nöjd med resultatet av op.en å läkningen har gått bra,men det är bara det här med gåendet som är kvar att fixa....Men det blir väl bra bara det gått en månad till...Igår var det 4 veckor sen jag tog bort gipset å stiften...! Så ser man det så så har jag kommit mej väldigt sen dess,men det är fortfarande en bit kvar tills jag är där jag vill va...Jag vill ut å gå mina promenader igen...!!


Nu ska jag greja lite i mitt akvariet å sen ska jag sätte mej å läsa i en ny bok,har inte helt bestämt vilken det blir än.Läste ut boken om Monica Zetterlund igår.


Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...!!


Kram...  

Ovido - Quiz & Flashcards