Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Pernilla Albinsson - 28 mars 2014 13:27

Hej mina vänner!


Nu är det gott att det äntligen är freda å att det är helg...  För den här veckan har varit masig...!!  


Månda gjorde jag väl inte så mycket,jag var ute å gick en tur på samma gång som jag uträtta en syssla och ett besök.Sen på tisda så städa jag å tvätta massor å städa litt här,å gjorde midda till flera dagar.Så då stod jag å gick här hemma hela dagen så då var jag såå sleten när jag var klar...

Sen onsda så var jag å mamma ute å handla.Så då var jag på centre i flera timmar ihop med massa folk å massa ljud å mas.Så då var mitt huvud helt slut när jag kom hem...Det snurrar ännu mer än vanligt,jag har huvudvärk mer än vanligt + att nacken är stel.Men det är inget att göra åt,så det får man stå ut med...  Jag fick en massage krage av gubben min i julklapp som det är två olika lägen på,vilket håll man vill att den ska massera åt.Det är som 2 kulor på nåt vis som roterar inne i kragen som är väääldigt gott för nacken.Det går även å sätta på värme på samma gång som den roterar å masserar.Så den kör jag mycket...Den är väldigt go å ha...!  


Igår,torsda,så åkte jag å mamma körde till Ortopeden i Karlstad.Jag hade tid där till att kolla ut vår/sommar skor + nya skenor.Dom skenorna jag haft var helt utslitna å hade gått av så jag hade fått tejpa dom med isolerings tejp.Å kardborre banden var helt utslitna så dom satt inte på riktigt.När jag skulle ut å gå mina gå turer så har jag fått tejpat runt benet å skenan för att dom skulle sitta någorlunda normalt.Men det blir ju liksom inte rätt...Så det var väldigt gott igår när jag fick dom nya.Jag ska ha ett par skenor till i reserv och 2 par vår/sommar skor.Men dom kommer på posten nån gång framöver.Dom ena skorna blir skickade ifrån Karlstad antingen idag eller på månda.Å dom andra skorna var det leverans datum på 6 veckor på.Det är för att dom tillverkar dom så att dom passar mina fötter.Den andra skenan tror jag kommer med dom första skorna.

Jag betala 650 :- igår för dom första skorna å så får jag betala 650 :- till när det är dags att andra paret är på väg.Högkostnadskyddet på ortopediska skor/hjälpmedel är 2000:-.När jag har betalat det så får jag resten av skorna gratis under det året till det högkostnadsskyddet går ut.Skenorna betalar jag ingenting för.

Jag märkte väldigt stor skillnad när jag fick i nya skenor igår.Det är såna som fjädrar när jag går,så jag studsar nästan fram.Jag får hjälp i steget när jag går.Å det är väldigt gott...Så i morgon ska jag äntligen ut å gå igen...Har inte varit ute å gått sen i måndas.

Å idag var det dags för Årjäng å tandläkarn å lite andra ärenden...Så nu är jag äntligen hemma igen å det är äntligen freda å helg...  En helg som jag tror blir ganska så lugn.Ska nog bara göra lite smågrejer.


Det enda som är bra med att ha mycket att göra hela veckan är att veckan går väldigt fort.Men annars så tror jag inte det är så mycket annat som är bra med det.Mitt huvud å rygg är inte van sånt här mas längre...


Jag måste även ringa till ortoped mottagningen i Karlstad på månda å be min läkare att han skriver remiss på ett par skenor å ett par skor till.För den remissen som dom hade på ortopediska igår gällde bara ett par skor å ett par skenor.Men jag ska ha två av varje.Så jag prova å ringa i morse men jag får ringa på månda igen.


Så nu ska det vilas fram till att gubben kommer hem,å då ska det vilas ännu mer...Med undantag av lite småplock å midda å så...


Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen!


Kram...  

Ovido - Quiz & Flashcards