Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Måndag 18 Maj 2015

Av Pernilla Albinsson - 18 maj 2015 13:57

Hej mina käre vänner!Hur står det till där ute...?Här är allt som vanligt bara...

I morse gick jag ut å gick min vanliga runda på 2.9km.för att va helt exakt.Det är den kortaste å vanligaste rundan jag brukar gå.Jag har 2 andra lite längre rundor som jag kan gå ibland oxå.Men idag iddes jag inte att gå längre...Det var allt väldigt tungt att gå idag...Kan det va all 17 maj maten jag åt igår som gör det tro...Det tror jag allt...Men jag tog mej runt i alla fall,så nu är det motionscykel som gäller i morgon bitti och sen promenad igen på onsdag morgon...

Igår var det ju 17 maj,Norges nationaldag.Och eftersom jag är ihop med en norsk så är det ju helt givet att den dagen ska uppmärksammas litt extra.Så vi hade klocka på kl.6 för att vi skulle hinna att göra en go frukost med äggröra,lax,spekemat och bröd och så klart kaffe.Den åt vi framför tv:n,där jag sen satt den mesta av dagen för att följa firandet på tv ifrån Norge.Senare åt vi aladåb,äggröra och ännu mera lax och spekemat och bröd.Så vi kosa oss och titta mycket på tv:n igår.Så det var en lugn och fridfull dag.

I morse börja jag ju som sagt var med en promenad.Och sen ringde jag till min verkstad för jag behövde ha litt hjälp med min bil.Sen så ringde jag till vårdcentralen och satt i telefon kö.Jag fick ju brev från min neurolog i slutet av förra veckan om att jag hade lågt blodvärde.Så jag ringde dit i morse.Så jag ska dit och ta mer prover om 1 vecka och sen veckan därpå ska jag till min husläkare för uppföljning på mitt låga blodvärde.

Jag har varit inne och läst lite om lågt blodvärde nu under helgen.Och jag tycker faktiskt att det är i alla fall 3 symtom där som stämmer in väldigt bra på mej.Andfåddhet,yrsel och huvudvärk...Dom 3 grejerna har jag ju slitit med i flera år faktiskt...Det är ju absolut ingen som säger att det är därför jag främst sliter så fruktansvärt med min yrsel som jag gör och har gjort i flera år faktiskt...Men tänk om...Tänk om det kan va lågt blodvärde som är boven i dramat...Och att ingen har tänkt på det tidigare.Jag har ju påtalat och sökt hos olika vårdinstanser under dom senaste åren just för min yrsel...Jag har ju dom andra 2 symtomen oxå som jag skrev om här uppe,men det är ju min yrsel jag sliter mest med...

Men vi får se hur det blir bara jag har fått upp mitt blodvärde igen om några veckor.Vem vet,det kanske blir bra då...

Ha en jätte fin vecka mina vänner så hörs vi snart igen...

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards