Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Tisdag 19 Maj 2015

Av Pernilla Albinsson - 19 maj 2015 21:01

Go kväll mina vänner!Tänkte bara komma med en liten reflektion så här i kvällinga innan sänggåendet...

Jag är en människa som vill gärna ha ordning på saker och ting,och som gärna vill planera min dag,speciellt om jag vet att jag ska göra nåt speciellt.Jag hatar att ha grejer framför mej...Vet jag att jag ska göra nåt speciellt en dag så vill jag ha gjort det så fort som möjligt på förmiddagen.Jag ser ingen vits med att vänta och det orkar jag inte göra heller.Min kropp fungerar bäst på förmiddagen...Och detta är det tyvärr inte alla som förstår...Och det här med att jag vill planera och veta hur min dag ska se ut är det inte alla som tycker om heller.En del folk tycker ibland att jag ska ta dagen som den kommer och ta saker som dom kommer och inte planera så väldigt.Men jag är sån som person och det är ingenting jag kan göra nåt åt...Och har jag mycket att göra en dag så stressar jag upp mej,och då blir jag irriterad och folk runt mej blir irriterade...Ska jag göra nåt speciellt så tror jag att det ska ta mycket längre än vad det sen visar sej göra.Men jag är sån,det är inget jag kan göra nåt åt...Och bara för att jag är en person som tycker om att planera och för att jag är en person som gör saker så fort som möjligt på dagen,så är det ju faktiskt andra folk som inte är såna.Och såna kan jag få lite nippran på...Jag kan störa mej och bli irriterad på folk för att dom inte gör saker direkt eller när jag vill...Och då blir folk irriterad på mej för att jag blir sur...Så det är ett väldigt ge och tagande ibland...Eftersom jag behöver ha hjälp med vissa saker så måste jag lära mej att vänta,vänta på att andra ska göra saker som jag har klarat förr men som jag idag inte orkar.Och det är en utmaning för både mej och andra kan jag ärligt erkänna.Det är inget roligt att behöva vänta på att nån annan ska göra saker åt mej,det är inget roligt att behöva ha hjälp med sånt jag alltid har klarat förr...Det är en stor utmaning för mej...Men när kroppen inte vill och orkar så måste jag acceptera att så är fakta...Jag är inte den idag som jag var för typ 15 år sen...Absolut inte lätt att acceptera,men jag måste...För det mesta så går det bra,det är ju så mitt liv ser ut idag,det är det folk runt mej har att förhålla sej till...Men det är inte många som vet hur jag innerst inne har det,det är bara dom jag har allra närmast mej...Jag skriver ju en del om mitt liv här i bloggen men jag klarar ju inte att få med allt hela tiden,jag orkar inte tänka på allt hela tiden...

Nu för att nämna nåt helt annat...Jag har ju gått ett tag utan skenor nu...Och det går skapligt bra...Men jag är ju fortfarande yr och jag måste ju ha stavar när jag är ute och går.För utan stavar så måste jag spänna mej och koncentrera mej så väldigt när jag går.Men det går bara man vill och måste.

I morgon är det promenad igen som gäller.Jag gick på morgon igår,cykla i morse och promenad igen i morgon...Ska försöka med det varannan dag nu så får vi se...

Nu är det snart natta här,så ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards