Direktlänk till inlägg 3 juli 2015

Fredag 3 Juli 2015

Av Pernilla Albinsson - 3 juli 2015 16:41

Hej mina vänner!Nu har det blivit en ny månad sen jag skrev sist...

Här är nog allt mycket sej likt som det har varit.I måndags så var jag på datortomografi.Det skulle ta ca.2 veckor innan jag skulle ha svaret sa hon som gjorde röntgen.Så nån gång under nästa vecka borde jag få svaret...

När det gäller endoskopin så har jag inte fått nån kallelse än.Det kunde ta upp till 4 veckor innan jag skulle få tid sa läkaren jag var på rektoskopi hos.Så jag får bara vänta å se...
Å så länge jag inte fått gjort alla undersökningar och min läkare på våran VC har semester så får jag inte nån ordning på blodvärdet heller.Så vänta är det jag får göra på det mesta nu för tiden känns det som.

Idag har jag varit i Karlstad på ortopedtekniska(OTTA)med mitt sår som jag har på min vänstra häl.Det börja som en liten spricka men nu är det som en liten krater brukar jag säga.Hon som jag har på OTTA skar ur på inlägget jag har i skon å tryckte ihop inlägget lite.Så vi får se om det kan avlasta och bli bättre så att såret kan läka.Jag skulle hålla kollen på det under 2 veckor å sen höra av mej till OTTA.Å ser det ut som att det kan hjälpa så ska dom göra ett annat inlägg som är gjort i rätt material å rätt utseende för just min fot å dess ändamål.Så vi får avvakta å se hur det artar sej...

När det gäller just det såret på hälen så är det inget gott,det värker å gör ont.Å det kommer ut nån blandning av blod å var/pus,å när jag tar av å byter omläggning så luktar det inget gott.Men det tror jag är för att det blir instängt å varmt.För jag har haft såpass många infektioner i såret jag hade under den andra foten,så jag känner direkt om jag skulle få infektion även i detta sår.Så det är inte det än...

Jag har ju dålig eller ingen känsel under eller utanpå mina fötter,men invändigt så känner jag,å det är inget gott...Men vi får väl se hur det blir...

Annars då?Jo,jag försöker cykla på min motionscykel 1 tim. nästan varje morgon eller i alla fall när jag inte har någon tid på förmiddagen jag måste passa.Idag när jag var på OTTA så påpeka hon jag har där att jag inte hade några skenor.Å då tala jag om min teori...att jag tror att fötterna å muskler å allting får inte träning om jag går med skenor.Å det bekräfta hon,att så är det.Så jag sa att jag vill försöka bygga upp lite muskler å styrka i benen dels genom att cykla å dels genom att gå utan skenor.Å hon höll med mej...

I onsdags var vi ute en liten sväng med våran trike.Klubben vi är med i har sommar kafé varje onsdag,så vi var där.

Det har varit en extrem hetta nu i några dagar.Jag tycker det är väldigt gott med värme,men jag orkar inte sitta mitt i solen för länge.Så jag varvar emellan sol å skugga.Men det är gott med sol i måttliga mängder.

Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen...Kram...:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards