Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

Fredag 2 Okt.2015

Av Pernilla Albinsson - 2 oktober 2015 08:38

Hej mina vänner!Jag vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men jag har inte så mycket nytt att skriva om...

Dagarna och veckorna går och nu är det höst.Sen sist jag skrev så har det varit Årjängs Marknad.För er som inte är härifrån så är det en årlig tradition som man bara måste på.Det är massa knallar som säljer allt möjligt konstigt,allt ifrån sockar,hemmagjord godis till ostar till sylt,smycken och massa annat som man egentligen kan få tag i på andra ställen under resten av året oxå.Men det är som sagt en tradition att gå där...
I år tog jag med mej stavarna att stötta mej på istället för att hänga fast i gubben.Det gick skapligt bra tills att vi skulle ner för en lång backe med massa folk och försäljare efter kanterna...Då var det inte helt lätt att gå med stavar längre kan jag säga...Jag slet som ett djur innan jag kom mej helt ner för backen.Dels så börja ryggen och höger ben protestera och göra ont,och sen så var jag ju tvungen att se så att jag inte träffa nån med mina stavar.Och när det är såpass mycket folk så kan man inte gå som man vill,det stannar upp p.ga att det är mycket folk och sen så får man gå jätte sakta för att det är nån framför som går sakta,eller så finns det folk som inte tycker att man går fort nog utan försöker skynda på en...Så det är inte helt lätt att gå där,men jag fixa det och jag kom mej hel både dit och hem.Men jag var väldigt nöjd efter 3-4 timmar där,då var det gått att få sitta i bilen hem.Vi åkte inom min mor som bjöd på kålsoppa,som oxå är en tradition när det gäller marknan.

Annars då?Ja,det har väl inte hänt så mycket...Det onda finns kvar på samma ställe och på samma sätt,så det är inget att orda om.Det är mycket därför jag inte skriver så ofta heller,för jag vet själv hur irriterande och tröttsamt det är att lyssna på nån som bara skriver/pratar om sjukdomar och krämpor överallt hela tiden.Så därför är jag tyst...Ni som känner mej och som är runt mej vet min historia och vet vad jag har och vad jag sliter med varje dag,365 dagar om året 24 timmar om dygnet.Så det behöver jag inte älta hela tiden,för det är bara tröttsamt för andra att höra på.

I onsdags var det en kvinna ifrån en städfirma som var här och putsade våra fönster.Jag orkar inte det längre,och gubben min jobbar och har massa annat att tänka på.Så då har jag några gånger dom senaste åren någon gång/år anlitat en firma som kommer och putsar fönstren.Så nu är jag sååå nöjd...Mamma var här sen och hjälpte mej att hänga upp andra gardiner.Så nu har vi det höst och vinter bonat.

Jag har inte fått något brev från min läkare på vårdcentralen ang blodvärdet än.Men jag har ringt och kollat så det är på gång.Så vi får se vad han kommer fram till.

Ni får ha en fin dag så hörs vi säkert snart igen!

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards