Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Lördag 9 Jan.2016

Av Pernilla Albinsson - 9 januari 2016 15:33

Hej mina vänner!Vet att jag inte skrivit på ett tag,men det händer inte så mycket här och jag har inte så mycket nytt att skriva,så då är det ju ingen idé och skriva.
Men nu har vi börjat ett nytt år,ett nytt år som man hoppas ska bli bra på många sätt.Jag hoppas att alla runt mej får ha det skapligt bra och att jag får ha alla kvar.Och jag hoppas för min egen skull att min kropp håller sej ganska så bra,att jag får må skapligt bra när det gäller både huvud,rygg och fötter.
Mitt huvud när det gäller yrseln har varit ganska så lugn och fridfull dom senaste veckorna faktiskt.Trots att det har varit stressigt och mycket att göra och tänka på både före Jul och under juldagarna,så har jag inte varit så yr som jag har varit.Vad det kan bero har jag ingen aning om...Yr och dålig balans har jag,men inte så illa som det har varit.Om det bara är så att det har varit nånting i min kropp som har gått över,eller om min direkta omgivning har ändrat sej eller om jag själv har gjort nånting som gör att jag mår bättre,vet jag inte och det är nog svårt att ta reda på.Men jag njuter så länge det varar...Ryggen,höft och fötter är mycket sej likt,det är en dag av varje.De nya tabletterna,Gabapentin,tycker jag fungerar som Diklofenaken gjorde.Den ena dagen bra och nästa dag inte alls.Men jag tror aldrig jag kommer få tag i några mediciner som kommer hjälpa till 100%.Men det får gå...

Jag har ju börjat hos fysioterapeuten för att se om jag kan få bli bättre i rygg och höft.Jag har varit där 2 gånger och får däremellan träningsprogram som jag ska göra hemma.Vissa övningar är inte så lätta alltså,men jag provar så gott jag kan.Nu skulle jag ha varit på ett nytt besök där nu på måndag,men jag har fått tränat så dåligt före och under Jul p.ga allting annat som ska göras,och nu efter Jul/Nyår som jag hade tänkt att komma igång igen så blev jag förkyld.Så jag är sååå tätt i bihålorna och det är så jobbigt att andas,så det är inte så lätt att ligga på golvet och göra träning.Så jag ringde och fick dra på tiden hos fysioterapeuten några veckor.Så jag får försöka komma mej igång igen.

Igår var jag och röntga höger knä och höft.Det är jag som vill ha kollat vad som kan göra så ont mest i höften.Jag känner att när jag inte har cyklat nu på några veckor så har jag inte ont i knät.Men jag vill fortsätta cykla bara orken och förkylningen gett med sej.Så vi får se om det onda i knät kommer tillbaka då.Höften ger sej ständigt till känna...Jag kan inte ligga för länge på den sidan för det gör för ont.Det är ont på både utsidan och insidan,mot ljumsken.Det är svårt att förklara hur det gör ont,men det ilar och värker och det blir stelt om jag ligger eller håller benet på ett speciellt sätt för länge.Och då handlar det kanske om bara en kvart eller på sin höjd en halvtimme.
Jag fick göra många olika gymnastiska övningar igår för att få bra bilder nog på knät.Men vi får hoppas att det syns nånting och att jag kan få reda på vad orsaken är till att det är så ont. Svaret ska komma från min neurolog eftersom det är han som har remitterat mej.Så svaret kommer nog att dröja några veckor.

Dom senaste veckorna har jag börjat känna en stickande domnande känsla i mitt höger ben.Samma ben som allting annat fel är i...Det är en känsla som bara varar och håller i sej bara nån få sekund.Men det kommer med jämna mellanrum,ganska många gånger om dagen.Och det känns uppifrån låret och ner till foten och under foten.Det känns som om nån skulle sticka mej med massa nålar.Det är främst på utsidan av benet som det känns.Det är inte så ont men det är en obehaglig känsla...Det känns nästan som benet försvinner och som att jag inte har nån känsel i benet.Men bara det stickande har gått över så känns det som vanligt igen.Jag har inte pratat med nån sjukvård om det(orkar inte yttra mej om allting hela tiden),men jag tror mej veta att det mest troligt är en nerv som ligger i kläm och spökar nånstans.
Jag vet ju att jag har nerver i ryggen som ligger i kläm,men det kan ju ha blivit nån mer som krånglar.Som sagt så orkar jag inte masa om allting hela tiden,så jag tar en sak i taget.Och nu vill jag veta resultatet av röntgen,så får jag ta det som det kommer.

Jag har haft en väldigt lugn och fridfull start på året,mycket p.ga att både jag och Gunnar varit och fortfarande är förkylda.Och det passar mej jätte bra.Jag tycker det är sååå gott att få ta det lugnt och inte behöva masa och stressa runt och göra massa saker.
Vi har i alla fall tillbringat veckan hemma här med att plocka bort Julen här.Så nu är det som vanligt här igen.Det är jätte roligt att göra iordning allt före Jul men det är lika gott när allt är borttaget igen.

Så på måndag börjar vardagen igen...Gott att få komma tillbaka till rutiner och det normala igen.

Ha det så bra mina vänner så hörs vi nog snart igen!

Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards