Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Bläää dag!

Av Pernilla Albinsson - 12 april 2013 08:07

Hej!Ja brukar inte skriva/prata så mycke om när ja har mina dåliga dagar,men nu gör ja ett litet undantag...När ja är på dåligt humör så brukar ja vilja va för mej själv och va sur i några dagar,å sen går det över...Ja är ingen som tycker om å tala om för hela världen hur ja mår,för det tycker ja inte så många har me å göra å sen så är det ingen som kan göra nåt åt det ja är irriterad för heller...Det som oftast gör mej på dåligt humör är när ja är trött,hungrig å när ja har ont....Å det vet folk som är runt mej så dom bryr sej inte så mycke(tror ja). Å nu har jag ont!!!Ja har haft några dagar nu som ryggen å höfterna är värre än vanligt,det är mest den högra höften som är mest ond...Men det är på höger sida som allt det onda sitter,det är fel uppifrån ryggen å ända ner till tårna...Det är ju på den sidan som foten som ja har opererat 3 gånger är...

Orsaken till det onda den här gången tror ja är att ja rulla ett däck å lyfta på några däck i förrgår...ETT jävla däck!!!Ja är helt jävla obrukbar,ja tåler inte å göra nånting förrän ja får sååå jävla ont!!!Ursäkta mitt ordförråd idag,men ja blir sååå lett å inte kunna göra mer än absolut nödvändigt utan att få extra ont...Ja klarar inte putsa fönster å hänga gardiner för då får ja ont,ja klarar inte tvätta bil själv för då får ja ont,å en sån enkel jävla sak som å gå å rulla ETT jävla däck på backen ska göra att ja får sååå ont i flera dagar...Ja blir sååå lett mej!!!

Å så finns det folk som klagar för minsta lilla å klagar för det jag tycker inte är ett dugg å klaga över,men vi har alla våra olika sätt att se på livet å våra problem här i livet...Men det hör inte till saken,det tänker ja inte diskutera här...


Men felet me mej är att fast ja har ont så orkar ja inte sitta still,ja är inte funta sån...Å ja brukar säga att mitt handikapp å mitt huvud har inte vart överens på mååånga år...Huvet vill en sak men kroppen vill en annan,å det är inte så lätt ska ja lova...Det finns inte roligt å sitta still å se grejer som man vet att man egentligen skulle behöva göra eller man vet att man egentligen klara av förr,men att kroppen sätter stopp å gör att man inte orkar...Det sätter sej på mitt humör i alla fall...Ja är ingen person som säger till varenda människa runt mej hela tiden hur ja å min kropp mår,för det finns ingen som kan hjälpa mej me det så då är det ju ingen idè å älta grejer heller,det hjälper ju liksom inte å det är bara jobbigt för folk å höra på...


Ja har skrivit det här förr å ja kan skriva det igen...Den här bloggen har ja lika mycke som en dagbok som en blogg,så det ja skriver är lika mycke för mej själv så att ja ska ha anteckningar spara som ja kan läsa sen om ja vill...


Ja är ingen person som vill ha sympatier och som vill att folk ska tycka synd om mej för det är inte synd om mej,det finns alltid dom som har det mycke värre...Ja har lärt mej att leva me allt det ja har å ja gör det ja kan för å få dagen att fungera...Ja försöker leva så normalt som möjligt,men vissa dagar är sämre än andra...Å ida är en sån dag...


Å så saknar ja min lille fyrbente vän,ja saknar å ha henne hos mej,hon var så go å ha när ja hade mina dåliga dagar för fast hon inte kunde prata så vet ja att hon förstod att ja hade ont å då var hon me mej överallt...Var ja i köket så var hon där,var ja i sovrummet så var hon där,var ja i duschen så låg hon på mattan i badrummet å vänta på att ja skulle bli klar...När ja duschar så sitter ja i badkaret för att ja inte ska ramla,å då bruka hon ställa sej på bakbena på titta över kanten för å se så att allt var okej me mej...Hon var såå klok min lille vän...

Men ja har fått tagit emot såå mycke skit å såå mycke kommentarer under 3 år å 9 månader när det gäller henne å hennes sätt,så till slut så orkar man inte ta emot mer skit...Så det var därför som ja valda att ta bort henne,mycke för hennes egen skull,för att hon skulle få ha ett värdigt liv å få va den fina hund hon egentligen var men hon aldrig fick en ärlig chans att bevisa...Ja vet att hon har det mycke bättre nu å att hon nu kan springa å göra precis det hon vill utan att nån bryr sej eller tycker å tänker om henne...


Så det är min stora sorg här i livet att inte få ha en hund,ja vet att ja har mina begränsningar å att ja inte är som alla andra...Men ja ville ha en hund å ja hade en hund men det fanns folk som inte fann sej i att hon var som hon var,å som inte acceptera att vi var som vi var....Det kommer alltid att va min stora sorg att ja inte får ha en hund...Hundar är såå kloka djur å dom är så intelligenta å dom tycker om en precis som man är,men det gör inte folk...Ja kommer alltid tycka om hundar å ja kommer alltid sörja över att ja inte får/kan ha en egen...För ja har mina fel å ja har mina problem å dom blir ja aldrig av me,å dom kan ja inte göra så mycke me,men det är inte alla som förstår å tänker på det...Tyvärr!!Det är ju alltid ägarn å hund det är fel på,aldrig alla folk runt omkring...Ett samarbete mellan ägare,hund å"vanligt"folk vore bra,men det existerar inte...Där är det alltid ägarn å hund som ska göra hela jobbet,å andra ska inte behöva göra nåt,bara tycka å tänka om allt å alla som inte följer ett visst mönster som"vanligt"folk hittar på å kommer på ska va bra...


Nu har ja fått skrivit av mej litt...Så nu ska ja göra nåt här hemma,för som sagt,ja sitter inte stilla om ja inte absolut måste...Sen finns det säkert folk som tycker att"hon har säkert inte så ont för då hade hon inte orka gjort nåt"...Men den som känner mej å som har vart i närheten av mej vet att ja är ganska så envis å ger mej inte i första taget förrän saker å ting är så som ja vill ha dom...


Ja hade tänkt mej ut å gå under veckan här men ja har inte fått gått nånting,först p.ga att ja haft mycke att göra å sen p.ga ryggen å höfterna...Å ska ja gå så måste ja gå på förmiddan,för det är då min kropp är som bäst...Men ja ska få me mej gubben ut å gå under helgen...


Ha en bra helg allihop...det ska ja ha!


Kram på er...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards