Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

3 Jan.- 2014

Av Pernilla Albinsson - 3 januari 2014 10:39

Hej mina vänner!Jag har tänkt i flera dagar att jag skulle skriva ett inlägg men det har inte blivit...Men nu skriver jag...  


Jul å Nyår har varit bra.Det har varit väldigt lugnt å fridfullt.Vi har varit mest hemma,å folk har fått komma hit vi har inte åkt nånstans mer än till affären nästan.Vi var en dag på bio i Karlstad å såg"Hundraåringen",det är det enda förutom affärn som jag har varit på under hela Julen.Jag har ätit å ätit å haltat runt med hjälp av rollatorn.


När vi var på bion så hade jag med mej både rollator å rullstol,men jag klara mej med rollatorn.Jag har inte tryckt ner foten i nån sko än utan när jag är ute så går jag med gipssko å skena.Den skenan jag fick med mej kan jag ha både på dagen å natten,så jag har den på mej när jag är ute å går,inne så har jag ingenting mer än bandaget.Men jag har den på mej på natten.Det går bättre å bättre med foten.Men den är ju fortfarande stel å ond att gå för mycket på.Så jag måste ta många pauser under en hel dag å sätta mej ner med foten högt.Men det får ta den tid det tar...Jag säger att är jag ute å går till sommarn så får jag va glad...Fast jag ska sträva efter att komma igång så fort som möjligt.Jag är inte den som sitter still om jag inte behöver,det har jag gjort nog när jag satt i nästan 7 veckor.


Nu har gubben börjat jobba igen så nu är vi tillbaka i vardagen igen.Jag klarar det mesta själv nu,så mamma behöver inte va här varje dag å hjälpa mej som hon var när jag satt i gips.Det tar mycket längre tid allting,men jag vill igång själv så det måste gå...När jag kom upp på benen å fick börja gå så backa gubben,då får jag göra mycket mer själv än det jag gjorde när jag satt i gips.Det är väldigt slitsamt å ansträngande.Men det är bra att han gjorde det för att jag ska komma igång.För jag vet att jag måste igång igen,för sätter jag mej stilla så blir jag där,då kommer jag aldrig igång igen.Så det är bara att bita i det sura äpplet å stöna på...Envis är jag,å det måste jag va...!!


På tisdag ska jag ner å ta dom 2 stygn som sitter uppe på foten där det satt några av stiften.Så då ska dom även få kolla igenom dom andra såren jag har att dom ser bra ut.Vi har bytt bandage 2 gånger från Jul å till idag,Det känns bättre om jag har rent å fint bandage...Å då när jag har tagit av det gamla bandaget så har det följt med ruvar från en del ställen.Men hälen ser jag inte hur den ser ut,andra har sagt att den är lite röd men jag vill veta om det är normalt eller om det fortfarande är nån skit inne i den.Men allt sånt får jag reda på på tisda.


Nu ska jag hänga tvätt å sen ska jag prova å gå ut å hämta posten.Det har jag inte gjort på nästan 2 månader,så det ska bli roligt å se om jag klarar det.Det är inte så jätte långt,jag ska upp för 2 små trappor å över en liten parkering å över en väg å tillbaka samma vägen igen...Så jag inbillar mej att det ska gå...


Ni får ha det så bra så hörs vi nog snart igen...!!


Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Albinsson - 16 juli 2017 13:19

Hej mina vänner!Nu är det ett tag sen jag skrev,men det händer inte så mycket här så älta om det samma hela tiden orkar jag inte... Värken och de problemen jag har med det är väl ganska så likt,fast sen nån gång på vårkanten mars-april så börja värk...

Av Pernilla Albinsson - 14 maj 2017 11:28

Hej mina vänner!Vet att jag inte har skrivit på väldigt länge,men det händer inte så mycket nytt här och jag orkar inte skriva om samma sak som jag har skrivit om massa gånger förut...Dagarna är ganska så lika sen förr,men det som är annorlunda nu är...

Av Pernilla Albinsson - 16 februari 2017 13:52

Hej mina vänner!Nu har det återigen gått ett sånt långt uppehåll sen jag skrev som jag har lovat sååå många gånger att det inte ska göra.Men det är bara det att jag tycker inte att jag har så väldigt mycket nytt att skriva om,jag har ju liksom skrivi...

Av Pernilla Albinsson - 14 november 2016 16:49

Hej mina vänner!Nu var det länge sen jag skrev sist,men det händer inte så mycket här så därför har jag inte så mycket att uppdatera bloggen med heller... Men just november månad har de sista åren blivit väldigt mycket en"minne-månad" för mej.Dels...

Av Pernilla Albinsson - 9 september 2016 17:12

Hej mina vänner!Kommer med ett inlägg idag oxå...Idag har jag sett på dopet av den minsta prinsen i vårat kungahus.Ni som känner mej vet att jag är väldigt förtjust i dessa människor,och försöker hänga med på det som händer. Så idag har jag inte hun...

Ovido - Quiz & Flashcards