Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Pernilla Albinsson - 6 februari 2014 13:50

Hej mina vänner!Tänkte bara göra veckans inlägg...


Vet inte att det har hänt så jätte mycket nytt sen sist...Men jag kan ju skriva att jag tycker själv att jag gjort väldiga framsteg med foten den senaste veckan.Nu går jag helt för mej själv,har gjort det några dagar nu,utan stöd.Det går faktiskt riktigt bra,jag kommer på mej själv ganska så ofta att jag faktiskt går helt normalt,utan att halta eller att jag går konstigt.Men sen så kommer det stunder som jag vet att jag haltar å inte går som jag ska.Men det är speciellt om jag stått eller gått mycket ett tag,då blir jag sliten i ryggen,höften å under foten,speciellt bak vid hälen under foten.Men då får jag ta det med ro en stund å vila så går det över...Jag har fortfarande den där stickande känslan under foten ibland,det kan va bra länge å så helt plötsligt så sticker det till.Å det gör såå ont,men det försvinner nästan med en gång igen.Men inte igår kväll,då höll det på väldigt länge.Då är det väldigt gott å massera under där,absolut inte med nåt tryck utan bara att man nuddar under foten är väldigt gott.Det lindrar då...Jag har fortfarande vissa punkter under foten som jag inte har nån känsel på,men det kommer väl...Blundar jag så känner jag inte om nån annan tar under foten på vissa ställen.Men det blir väl bra bara det gått ett tag till...

Förra veckan hade jag ju telefon tid med min läkare från Karlstad.Å det blev bestämt att han skulle skriva remiss så att jag får komma till ortoped tekniska å prova ut vårskor å nya skenor.Å idag fick jag kallelsen dit,så det gick fort.Å så blev det även sagt att jag kommer att bli kallad till läkarn i början av sommarn,för han vill se hur foten ser ut efter att den har läkt helt klart.Jag ska fortfarande ha nattskenan till i slutet a Mars.


Jag har märkt att operationen på foten har inte förbättrat mitt snurriga huvud.Utan jag är precis lika snurrig nu som jag var före operationen.Jag tror att det är mycket inre stress som gör att mitt huvud mår som det gör.För den tiden när jag satt i gips så var jag inte snurr,men då tog jag det ju väldigt lugnt.Då kunde jag ju inte göra så mycket.Men nu när jag är uppe å går så gör jag ju allt det jag bruka göra före op.en.Å därmed så kom snurrigheten tillbaka.Men det är väl ännu en sak som jag måste lära mej att hantera å klara av...Men det går...


Annars så har det väl inte hänt så mycket...Jag sköter hushållsarbetet å så har jag kommit in i en läsperiod igen...Just nu så läser jag en bok om en som hoppat av Hells Angels å hur han å hans tjej har det nu i ett annat land med skyddad identitet.Väldigt intressant bok...!!


I måndas var jag å mamma å fira en 90 åring.Det är farmor till mitt ex.En väldigt pigg tant...Å passa oxå på att lämna tillbaka nästan alla hjälpmedel som jag låna under op.en.jag har bara rullatorn kvar.Man kan lämna det på ett äldreboende å så kommer arbetsterapeuten dit å hämtar det.Å idag har jag varit med mamma ute å handlat.Jag blir ensam hemma under helgen.Gubben å en hel massa andra mc folk ska ut å åka båt emellan Stockholm å Finland.Åker i morgon å kommer hem på sönda.Det är SMC som arrangerar tur`n.Fråga mej inte vad SMC står för för det kommer jag inte ihåg.Jag har hört det såå många gånger men jag glömmer det lika fort igen.Så den här helgen ska jag bara ta det med ro å inte göra så väldigt mycket.


Det var väl det jag hade att skriva nu,så ni får ha det så bra så hörs vi nästa vecka!


Kram...  



Ovido - Quiz & Flashcards