Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Pernilla Albinsson - 27 februari 2014 14:21

Hej mina vänner!Här kommer veckans blogg inlägg...


Den här veckan har gått jätte fort,redan freda i morgon.  Jag tycker väl att den har gått fort p.ga att jag haft en del att göra...Men nu är allt gjort för den här veckan,i morgon ska jag bara göra några små ärende och sen ska jag inte göra så mycket mer.Helgen som var var oxå ganska så lugn,vi var på ett kalas men annars så var vi hemma.


När det gäller mitt snurriga huvud så är det nog mycket sej likt.Den här veckan så har jag mest använt dom progressiva glasögonen för att jag har behövt se på både nära å långt håll väldigt snabbt,eftersom jag har haft en del att göra.När jag håller på med mycket saker så orkar jag inte hålla på och byta glasögon hela tiden.Och speciellt när jag ska köra bil så kan jag absolut inte ha dom"gamla"glasögonen,för då ser jag inte som jag ska och är då är jag ingen bra chaufför.

Men jag tror jag har kommit fram till att så länge som jag är hemma i lugn å ro så är det skapligt.Det är när jag kommer ut ibland mycket folk och bilar och massa som rör sej,då blir det inte bra.Då blir mina axlar och min nacke stelt och huvet känns som om det skulle sprängas efter bara några timmar på centre.Så dom dagar när jag är och handlar så är jag helt slut när jag kommer hem.Då gör jag inte så mycket mera den dagen än att handla och det mest nödvändiga här hemma.Men det börjar bli en vana att ha det så så det går...Man lär sej att hantera och leva med allt om man bara måste.


Den här veckan har oxå min rygg varit extra ond.Den är alltid ond,men det"vanliga"onda tänker jag inte så mycket på för det är jag så van vid.Men ibland så kommer jag in i såna där onda skov,och då är det inte roligt!! Och det har jag nu...Det är värst på morgon innan jag fått i mej medicinerna och dom har hunnit verka.Sen utpå dagen så är det ganska så skapligt.Men nu har jag ont så idag blir det extra tablett känner jag...Varför sitter eller ligger du inte stilla då om du har så ont?Är det säkert många som tänker...Men den som känner mej vet att jag sitter eller ligger inte stilla om det inte absolut är nödvändigt.Och som idag så hade jag mycket här hemma som jag hade fått för mej att göra så då gör jag det fast jag har ontJag har tagit flera sitt pauser under dagen emellan det jag har gjort,så jag har vilat.Och nu när jag var klar med det jag skulle göra så fyllde jag upp badkaret och la mej där i varmt vatten en stund.Det gör gott på både rygg och höfter och även magen har jag kommit på.


När jag ändå är inne på mage så kan jag ju tala aom att min mage har skött sej och vart snäll i flera veckor nu.Jag tar Inolaxol 2 ggr./dag i filmjölk eller yoghurt och försöker undvika att äta så mycket socker.Och bara jag gör det så ser det ut som att magen sköter sej...Jag vet att för mycket sött gör att min mage blir stenhård.Jag har även börjar äta lite ljusare bröd och även det gör att magen är bättre.Så jämnt nu så är det bra i alla fall...


Den här helgen som kommer tror jag blir lugn.Jag vet inte att vi ska göra nånting speciellt i alla fall.Se på Vasaloppet på sönda ska vi...


Det var väl det jag hade att skriva den här veckan.Men ni får ha det så bra så hörs vi snart igen mina vänner!


Kram...   

Ovido - Quiz & Flashcards